Opel doreşte să păstreze avansul consistent luat pe piaţa monovolumelor. Fie că e vorba de Meriva sau Zafira, succesul este de partea lor. Spre exemplu, anul trecut în Germania au fost comercializate aproape 38.000 de unităţi Meriva, echivalentul unei cote de piaţă de 17.6% în sectorul mini-MPV. Spre diferenţă de 2005 şi 2006, vânzările au mai slăbit, iar Opel a luat act de acest trend negativ şi decis să refacă din temelii următoarea generaţie de monovolume compacte.
Recent, fabricantul german a lansat un set de fotografii oficiale însoţite de comunicatul aferent în care sunt furnizate doar detalii ce ţin de versatilitatea şi avantajele pe care le propune viitorul Meriva.
Mai întâi va fi prezentat conceptul Meriva la Salonul Auto de la Geneva, după care firesc va urma versiunea de serie, ce va sosi cel mai târziu în anul 2010. A doua generaţie pune un accent deosebit pe flexibilitate, remarcabilă fiind adoptarea unui sistemul inovativ şi deocamdată unic de deschidere a portierelor, denumit FlexDoors. Acesta face ca portiere spate să se deschidă invers decât cele convenţionale, spre înapoi, până la 90 de grade, oferind libertate maximă pasagerilor spre accesul în habitaclu. Uşile din spate se deschid independent de uşile din faţă, care se deschid lateral ca la toate automobilele de astăzi, chiar dacă acestea din urmă sunt închise.
Meriva 2 va sta foarte bine şi la capitolul modularitate. Introducerea sistemului Flex7, prezent pe modelul Zafira şi conceptul FlexSpace, permite adaptarea interiorului la necesităţile curente în materie de versatilitate. Linia de design nu aduce nimic spectaculos, aceasta fiind orientată spre îmbinarea unor caracteristici estetice de la Flextreme şi GTC Coupe.
Meriva 2 pare mult mai atletic, înclinaţia montanţilor faţă, forma geamurilor laterale, capota scurtă şi pasajele înălţate ale roţilor sunt indiciile care ne conduc cu gândul la un model interesant şi tineresc, vioi şi stimulativ. Modelul de serie va oferi 7 locuri, motorizări cu emisii reduse şi o nouă cutie de viteze manuală.