Infiniti visează cu ochii deschişi la cea mai puternică piaţă de modele premium.
Din cele 48 de naţiuni ale Europei şi cei peste 712 milioane de locuitori, doar două ţări şi doar 20% din totalul populaţiei bătrânului continent vor avea acces direct la bunătăţile preparate de marca japoneză. Mai exact, Germania şi Marea Britanie vor gusta anul acesta calitatea Infinti, care i-a cucerit pe americani, arabi şi coreeni.
Printre delicatesele din vitrinele concesionarilor se va afla şi EX37, un SUV compact de dimensiuni medii, special gândit pentru a demola cel mai de succes crossover premium la ora actuală, BMW X3.
În vizorul noului model nipon vor intra şi viitoarele Audi Q5 şi Mercedes GLK, dar şi Lexus RX, vehiculul etalon în materie de fiabilitate. EX37 este un automobil nou în familia de modele Infiniti, creat expres pentru piaţa europeană, dar care are foarte multe puncte comune cu versiunea EX35 livrată în America de Nord.
Ceea ce îl face să se distingă de fratele său drept de peste ocean este motorul V6 de 3.7 litri ce produce 305 cai putere. Unitatea pe benzină nu este tocmai o alegere fericită pentru un debut european, ştiut fiind faptul că popularitatea benzinelor este în cădere liberă pe continentul nostru, autoritatea supremă fiind dieselul.
Infiniti nu este îngrijorat de faptul că puternicul agregat V6 are un apetit de gurmand, bazându-se pe faptul că în ţări ca Rusia sau Ucraina vânzările au mers strună. Japonezii au însă şi alte motive să creadă că vor fi primiţi favorabil de publicul iubitor de vehicule 4x4 premium.
Rafinamentul, echiparea bogată în standard, originalitatea designului,
materialele interiorului şi sistemele de top sunt cele care vor fura inima clienţilor.
EX37 este dotat cu o transmisie automată în 7 trepte (deocamdată unică în clasa sa) şi sistemul de tracţiune integrală ATTESA E-TS, preluat de la Nissan GT-R. Chiar şi în ceea ce priveşte procesul de fabricaţie şi modul în care a fost conceput EX37, îi conferă noului un titlu de exclusivitate. O serie de componente au fost realizate din materiale uşoare, aluminiu pentru capotă şi suspensie, suspensie şi o răşină specială utilizată pentru uşa portbagajului. Infiniti va livra primele exemplare începând cu a doua jumătate a lunii aprilie 2008.