BMW pronunţă doar o literă şi totul se transformă. Cei care au condus măcar o dată în viaţă un model bavarez ştiu că rostirea semnului grafic „M” este ca şi cum ai trece din apă în foc. Deţinătorii de X5 care sunt nemulţumiţi de acest SUV premium, deşi e greu de crezut că există aşa ceva, au posibilitatea firească de a se manifesta şi mai agresiv la volan, alegând pachetul M Sport.
Cu toate că un model de talia lui X5 nu este nicidecum o maşină lipsită de calităţi dinamice şi performanţe, întotdeauna BMW demonstrează că este loc de mai bine. Pe lângă o alură mult mai agresivă a maşinii şi o atmosferă sport la interior, X5 M dispune de elemente aerodinamice pentru caroserie, jante de 19 sau 20 de inch, scaune sport ajustabile electric, volan sport şi suspensii ranforsate. Pachetul special pregătit de divizia de tuning intitulată simplu „M” vine să întărească poziţia BMW pe piaţa vehiculelor 4x4 de performanţă. La interior se vor regăsi în mare parte aceleaşi modificări întâlnite la ultimul model M3 E70, însă partea tehnică dar şi aerodinamică aduce o serie de noutăţi importante. Motoarele au o curbă de răspuns îmbunătăţită, prestaţii superioare, deşi BMW oferă practic aceleaşi agregate de 3.0 litri pe benzină şi diesel şi 4.8LV8 pe benzină.
Sistemele de tracţiune integrală şi direcţie sunt mai mult decât nişte simple evoluţii ale precedentelor generaţii. Caroseria are un coeficient aerodinamic mult mai bun ca urmare a retuşării părţii faţă şi spate (zona hayon).
Pentru a avea o imagine generală mai bună câteva componente ca spoilerul şi pasajul exterior al aripilor faţă sunt vopsite în aceeaşi nuanţă ca restul maşinii. Kit-ul noului BMW X5M E70 costă 4.000 de euro pentru versiunea de motorizare de 4800 cmc şi 6.000 de euro pentru modelele echipate cu propulsorul de 3000 cmc.