Anul trecut consumatorul european s-a orientat în principal spre automobile ce oferă avantaje multiple şi costuri de până în 25.000 de euro.
În timp ce est-europenii s-au axat pe maşini economice de dimensiuni mici, vecinii din vest şi-au îndreptat atenţia spre noua revelaţie a industriei de profil, modelele crossover.
Nici clasa medie nu a trecut neobservată, dar dominator rămâne în continuare segmentul supermini (Astra, Auris, Bravo, Cee’d, Focus, Golf, 308).
Germania a confirmat din nou statutul de piaţa numărul 1 europeană, în ciuda unei scăderi masive a înmatriculărilor cu 9.2%. Printre cele mai puternice pieţe se numără şi Italia şi Marea Britanie. Ţara noastră a devenit a opta piaţă de desfacere pentru automobilele noi din Europa. Anul trecut la nivel continental s-au comercializat 15.958.871 vehicule noi faţă de 15.782.959 unităţi în 2006.
Top 10 Pieţe Auto în 2007
1.Germania - 3.148.163
2.Italia - 2.490.570
3.Marea Britanie - 2.404.007
4.Franţa - 2.064.543
5.Spania - 1.614.835
6.Belgia - 524.175
7.Olanda - 504.195
8.România - 312.532
9.Suedia - 306.799
10.Austria - 296.414