Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 13 apr 2010 - Anul XV, nr. 84 (4375)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Copiii şi elevii, evaluaţi după clasa pregătitoare, clasa a IIa, a IVa, a VIa,a IXa şi la bacalaureat

Copiii şi elevii vor fi evaluaţi pe toată durata pregătirii, la finalul clasei pregătitoare, la sfârşitul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat, pentru a se vedea, în funcţie de vârstă, cum au fost însuşite anumite noţiuni, rezultatele fiind trecute în Portofoliul educaţional.

Proiectul legii educaţiei, aprobat ieri de Guvern şi transmis Parlamentului, prevede că, la finalul clasei pregătitoare, cadrul didactic responsabil întocmeşte, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului.

La finalul clasei a II-a, fiecare şcoală, în baza unei metodologii elaborate de către MECTS, organizează şi realizează evaluări la scris-citit şi matematică. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor, elevilor şi constituie documente din Portofoliul educaţional al elevului.

La finalul clasei a IV-a, MECTS realizează, prin eşantionare, o evaluare la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaţionale, "pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", se arată în proiect.

La finalul clasei a VI-a, toate şcolile, în baza unei metodologii elaborate de MECTS organizează şi realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română, limba modernă I şi limba maternă, pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate de învăţare se comunică părinţilor elevilor şi sunt trecute în Portofoliul educaţional al elevului.

La finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de MECTS, va avea loc o evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor.

Rezultatele evaluării se vor exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale.

Examinarea va cuprinde o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor de comunicare în limba română, limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională, o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor la matematică şi ştiinţe, o probă practică de evaluare a competenţelor de utilizare a calculatorului şi o probă transdisciplinară de evaluare orală a competenţelor civice și sociale.

Unităţile de învăţământ liceal care solicită organizarea probei suplimentare de admitere au obligaţia de a anunţa public disciplinele la care se susţine proba, programele şi procedurile de organizare ale acesteia până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a.

Rezultatele evaluării naţionale se vor înscrie în Portofoliul educaţional al elevului.

Admiterea la liceu se va realiza în funcţie de cererile elevilor. Astfel, în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se va realiza pe baza Portofoliului educaţional al elevului. În cazul în care însă numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se va face luând în calcul, în proporţie de 70% Portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a IX-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la disciplina de admitere stabilită de liceu.

În cazul mediilor egale, diferenţierea se va face pe baza Portofoliului educaţional al elevului.

Absolvenţii învăţământului liceal primesc diploma de absolvire şi foaia matricolă, parte a Portofoliului educațional, care atestă finalizarea studiilor liceale şi care conferă dreptul de acces în învăţământul postliceal, precum şi dreptul de susţinere a examenului de bacalaureat.

La finalul clasei a XII-a, respectiv a XIII-a, se va susţine examenul naţional de bacalaureat. Absolvenţii învăţământului liceal, care susţin şi promovează examenul naţional de bacalaureat dobândesc şi diplomă de bacalaureat, care le dă dreptul de acces în învăţământul superior.

Examenul va cuprinde probe de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale, precum şi de evaluare a competenţei lingvistice la cele două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal.

Absolvenţii care, pe parcursul învățământului liceal, au studiat o singură limbă modernă vor susţine proba de evaluare a competenţei lingvistice la limba modernă de circulație internaţională studiată.

A patra probă va fi cea de evaluare a competenţelor digitale.

Probele scrise de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal vor fi comune sau diferenţiate în funcţie de profil sau filieră.

Astfel, proba scrisă la limba şi literatura română este comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, iar proba scrisă la limba şi literatura maternă este comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale.

Examenul va continua cu două probe scrise, diferenţiate.

Astfel, pentru profilul real din filiera teoretică, examenul va cuprinde proba de matematică şi cea transdisciplinară din ştiinţele naturii (fizică, chimie și biologie).

Pentru profilul umanist din filiera teoretică, examenul va cuprinde proba la geografie şi cea transdisciplinară din ştiinţe socio-umane (istorie, economie, sociologie, filozofie, psihologie).

Pentru filiera tehnologică, examenul va cuprinde proba scrisă la disciplina specifică profilului şi proba transdisciplinară specifică domeniului de pregătire.

Pentru filiera vocaţională, examenul va avea proba practică sau scrisă, după caz, specifică profilului sau specializării şi proba transdisciplinară specifică profilului sau specializării.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Copiii şi elevii, evaluaţi după clasa pregătitoare, clasa a IIa, a IVa, a VIa,a IXa şi la bacalaureat.
 Vizualizări articol: 790 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Copiii şi elevii, evaluaţi după clasa pregătitoare, clasa a IIa, a IVa, a VIa,a IXa şi la bacalaureat0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei