Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 10 mai 2011 - Anul XVI, nr. 108 (4706)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Românii aleg magazinele în care fac cumpărături după apropierea de casă şi serviciu şi după preţ

Marţi, 10 Mai 2011 (15:02:58)

Apropierea de casă sau de serviciu şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, dar şi preţurile sunt pentru cei mai mulţi dintre români principalele criterii de alegere a magazinului unde cheltuie cei mai mulţi bani pe produse alimentare şi nealimentare de uz curent, potrivit unui studiu al GfK.

Jumătate dintre români au ca principal criteriul de alegere a magazinul apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, se arată în studiu.

Acest criteriu are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din Capitală.

Nivelul preţurilor este de asemenea un motiv destul de important în alegerea magazinului, menţionat de aproximativ 46% dintre români, cu un impact mai mare în rândul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 lei, dar mai puţin luat în considerare de bucureşteni.

Varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare se regăseşte ca un criteriu important pentru românii care preferă lanţurile de magazine de tip hipermarket (43%), fără a aduce modificări în clasamentul final (locul 3 în top).

Prospeţimea şi calitatea produselor, deşi ocupă locul 4 în clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populaţie), este de o importanţă relativ mică printre tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, dar şi a persoanelor care locuiesc în Bucureşti.

Alte criterii de o importanţă relativă pentru cumpărători (sub 6%) sunt obişnuinţa de a merge într-un magazin anume (mai ales în rândul românilor care nu lucrează), existenţa promoţiilor (cu un impact puţin mai mare printre femei), personalul plăcut şi posibilitatea cumpărării rapide (lipsa cozilor sau viteza achitării la casă).

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 de respondenţi de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărarea produselor alimentare şi nealimentare din gospodărie, eşantion reprezentativ pe regiuni istorice şi grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a grupului GfK, una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Românii aleg magazinele în care fac cumpărături după apropierea de casă şi serviciu şi după preţ.
 Vizualizări articol: 498 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Românii aleg magazinele în care fac cumpărături după apropierea de casă şi serviciu şi după preţ0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei