Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 18 nov 2008 - Anul XIII, nr. 272 (3953)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Importatorii auto şi Dacia reduc cheltuielile, în condiţiile scăderii cererii

Marţi, 18 Noiembrie 2008 (13:24:01)
Importul masiv de maşini rulate şi înăsprirea condiţiilor de creditare, în contextul crizei financiare mondiale, obligă importatorii auto să reducă cheltuielile şi parcul auto propriu, să tempereze expansiunea şi să angajeze numai oameni de care au strictă nevoie, iar Dacia întrerupe producţia.

"Am eliminat anumite deplasări şi am decalat cursuri de formare profesională. (...) Încercăm să optimizăm free cash-flow-ul, nu ne expunem datoriilor şi menţinem un minimum de stoc pentru o funcţionare normală. (...) Reducem parcul auto propriu, folosim maşini mai mici", a comunicat Renault România la solicitarea MEDIAFAX.

O abordare similară are şi Porsche România, cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, care deţine în portofoliu mărcile Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Bentley şi Volkswagen Autovehicule Comerciale.

"Am în vedere o limitare a numărului efectiv de maşini înmatriculate în cadrul Porsche România, de la 170 în prezent la circa 100 unităţi. Cu alte cuvinte, generozitatea pe care am arătat-o până acum în a pune la dispoziţia angajaţilor maşini va fi diminuată", a declarat directorul Porsche România, Brent Valmar.

Proiectele de extindere anunţate rămân neschimbate, dar există şi excepţii.

"Am sfătuit concesionarii să îşi reconsidere intenţiile de extindere, asigurându-se de fezabilitatea acestora", potrivit Renault.

În cazul AutoItalia şi Porsche există cel mult întârzieri de câteva luni în finalizarea unor clădiri, din cauza firmelor de construcţii, nu din considerente economico-financiare.

În ceea ce priveşte relaţia cu băncile, firmele auto amintite nu întâmpină dificultăţi, date fiind parteneriatele de lungă durată şi contractele negociate astfel încât să permită stabilitate.

Dacia, singurul producător auto activ din România, a renunţat să mai facă previziuni financiare şi comerciale, termenul de "prudenţă" fiind cel care caracterizează atitudinea constructorului din acest moment, arată directorul general al companiei, Francois Fourmont.

"În condiţiile în care pieţele scad, există evident mai puţini cumpărători. Având în vedere poziţionarea noastră (n.r.- ca producător de maşini low-cost) suntem mai puţin afectaţi decât ceilalţi constructori auto, însă trebuie să gestionăm cu atenţie stocurile, pentru a nu acumula produse care să rămână ulterior nevândute. (...) Avem o atitudine prudentă şi analizăm situaţia comercială săptămânal", a spus Fourmont.

Din cauza diminuării cererii, Dacia a întrerupt producţia în zilele de 30 şi 31 octombrie, precum şi pe 13 şi 14 noiembrie, situaţia urmând să se repete în intervalul 20 noiembrie 7 decembrie. Producătorul auto local şi-a propus să fabrice în acest an 260.000-270.000 de unităţi, cu 50.000 de maşini mai puţin faţă de planurile anunţate la începutul anului acesta.

Firmele auto exclud deocamdată concedierile, însă spun că şi-au reanalizat strategiile referitoare la angajări, excepţie făcând acele companii care aveau deficit de forţă de muncă.

"În ceea ce priveşte organizaţia noastră comercială, angăjările vor continua. Sigur că vom avea o abordare diferită, de exemplu nu se vor crea posturi noi", arată reprezentanţa locală a Renault.

Porsche România are o atitudine similară, nu ia în calcul îngheţarea angajărilor, recrutează în continuare oamenii de care are nevoie, însă cu o viteză mai mică decât până acum, potrivit directorului companiei, Brent Valmar.

"Nu cred că angajatorii din auto vor să mărească numărul de salariaţi în acest moment, ci mai degrabă vor să păstreze locurile de muncă pe care le au. Este clar că valul crizei economice va atinge şi România mai devreme sau mai târziu", estimează Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi vicepreşedinte al Automobile Dacia.

În cazul AutoItalia, angajările continuă pentru a acoperi necesarul de forţă de muncă.

"Dacă la începutul anului 2008 aveam circa 250 de angajaţi, acum avem în jur de 400 la nivelul AutoItalia Group, iar în intreaga reţea sunt aproximativ 1.500 de oameni. Vom continua să angajăm personal pentru a acoperi locurile vacante", arată AutoItalia, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, SsangYong, Lancia, Maserati, Fiat Professional (vehicule comerciale - n.r.) şi al motocicletelor Honda.

Perspectivele cele mai sumbre, în opinia firmelor implicate în industria auto, sunt legate de scăderea bruscă a vânzărilor de maşini noi, de creşterea masivă importurilor de maşini second-hand mai vechi de 8-10 ani şi de reducerea drastică a creditelor pentru persoane fizice, potrivit Renault şi AutoItalia.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 205.086 unităţi, iar înregistrările de maşini noi au scăzut cu 2,4%, pentru aceleaşi perioade de raportare, la 252.935 automobile.

Estimările privind durata crizei economico-financiare mondiale variază în funcţie de companie, de la 6-9 luni (AutoItalia) la doi ani (Renault).

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Importatorii auto şi Dacia reduc cheltuielile, în condiţiile scăderii cererii.
 Vizualizări articol: 526 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Importatorii auto şi Dacia reduc cheltuielile, în condiţiile scăderii cererii0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei