Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 22 mai 2008 - Anul XIII, nr. 118 (3799)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9756 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5772 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Strategie naţională de comunicare pentru situaţii de urgenţă

Guvernul a aprobat, miercuri, o strategie naţională de comunicare şi informare publică pentru situaţii de urgenţă, care prevede, printre altele, numirea unui purtător de cuvânt al comitetului naţional pentru astfel de situaţii şi a unei persoane responsabile pentru transmiterea informaţiilor publice.

"Strategia reprezintă un ghid de lucru în astfel de situaţii", a declarat Victor Paul Dobre, secretar de stat în Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.

În cazul unei situaţii de urgenţă, ministerul care gestionează factorul de risc ce a generat situaţia are responsabilitatea comunicării, până la convocarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă. După convocarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, comunicarea revine structurii responsabile din cadrul Centrului Operaţional Naţional, respectiv centrului de comunicare şi informare publică, se arată în strategie.

Documentul urmăreşte îmbunătăţirea comunicării în cadrul relaţiei dintre gestionarul situaţiei, mass-media şi public, în special în primele ore ale situaţiei de urgenţă, considerate critice.

 

Responsabilităţi locale.

La nivel local, responsabilitatea comunicării, până la convocarea comitetului judeţean/local pentru situaţii de urgenţă, revine prefecturii/primăriei, prin persoana desemnată de prefect/primar, sprijinită de specialişti din structurile administraţiei publice locale. După convocarea comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, responsabilitatea revine structurii responsabile din cadrul centrului operaţional judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv centrul de informare publică organizat la nivelul prefecturii sau, după convocarea comitetului local pentru situaţii de urgenţă municipal/orăşenesc, centrului operativ activat la nivelul municipiului, oraşului, comunei.

 

Ghid de comunicare.

Pentru eficientizarea şi îmbunătăţirea comunicării între instituţiile care gestionează situaţiile de urgenţă, mass-media şi public, în special în primele ore ale situaţiei de urgenţă, considerate critice, se propune realizarea unui ghid. Prin procedurile cuprinse în Ghidul de comunicare în timpul situaţiilor de urgenţă şi regulile generale pe care le recomandă se încearcă să se pună bazele informării populaţiei în mod coordonat, fără confuzii care pot apărea inevitabil dacă nu este statuat un flux informaţional direcţionat unitar şi coerent de toate componentele sistemului, către un singur canal de comunicare, iar informaţiile se difuzează de mai multe surse.

"Prin informarea cu privire la ajutorul şi chiar eventuale condiţii de supravieţuire pe care le poate asigura statul imediat după producerea situaţiei se poate reduce impactul situaţiilor de urgenţă asupra populaţiei. Acest ghid se poate folosi şi aplica la orice tip de situaţie de urgenţă care poate apărea pe teritoriul României. În plus, se are în vedere şi necesitate pregătirii pentru managementul consecinţelor generate şi de pandemii sau atacuri teroriste", se arată în document.

 

Centre de informare publică.

Strategia mai prevede înfiinţarea, în timpul unei situaţii de urgenţă, a centrelor de comunicare şi informare publică, sub conducerea comitetelor pentru situaţii de urgenţă şi având ca bază structura de comunicare şi relaţii publice care trebuie să existe în fiecare centru operaţional.

Centrele operaţionale trebuie să aibă o structură de comunicare şi relaţii publice, care, în timp de normalitate, dispune de cel puţin un angajat la nivel judeţean şi de cel puţin doi angajaţi la nivel naţional. Aceşti angajaţi sunt ofiţerii de informare publică şi au responsabilitatea activării şi funcţionării ghidului.

În funcţie de amploarea situaţiei de urgenţă se va înfiinţa un centru pentru informarea publicului. Acesta trebuie să dispună de una sau două linii telefonice în regim gratuit, linii verzi, diferite de numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112. Operatorii liniei 112 vor fi informaţi cu privire la activarea noilor numere de telefon pentru informarea publicului şi trebuie să redirecţioneze apelurile care nu fac obiectul numărului unic pentru apeluri de urgenţă către linia verde.

Linia verde pentru apelurile publicului va fi promovată rapid pe toate canalele de comunicare.

Perioada de implementare a Strategiei este 2008-2010.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Strategie naţională de comunicare pentru situaţii de urgenţă.
 Vizualizări articol: 600 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strategie naţională de comunicare pentru situaţii de urgenţă0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din National

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei