Chiar din prima lună a anului, Primăria Suceava a dat startul unei ample campanii de „curățire” a domeniului public de puzderia de panouri publicitare care înțesează străzile municipiului, fără a mai fi autorizate.
După ce, în ultima parte a anului trecut, municipalitatea a demarat o acțiune de identificare a panourilor publicitare care nu mai sunt autorizate, deoarece nu s-au achitat la bugetul local taxele cuvenite, fiind transmise somații pentru intrarea în legalitate, dar și notificări pentru ridicarea acelor construcții de pe domeniul public, acum s-a trecut la următoarea etapă legală.
„Campania de ridicare a panourilor publicitare rămase fără autorizație continuă.
Mai multe societăți comerciale au fost notificate să-și ridice construcțiile de pe domeniul public la sfârșitul anului trecut. Deoarece nu s-au conformat, Primăria municipiului Suceava, prin serviciile de specialitate, a trecut la înlăturarea acestora.
Acum, pe lângă sumele restante, aceste societăți mai au de plătit și prețul înlăturării acestora dacă doresc să le recupereze”, a anunțat viceprimarul Lucian Harșovschi.
Astfel, într-o primă etapă, până la 31 ianuarie vor fi ridicate de pe domeniul public 29 de panouri publicitare, după care va veni rândul altora, dacă situația lor nu se clarifică între timp.
Mai mult, anul acesta ar putea fi aplicate noi reguli în privința publicității stradale, după cum a atenționat viceprimarul Harșovschi, care a precizat că un nou regulament este în lucru, fiind ajuns deja la etapa de dezbatere publică.
În funcție de situațiile semnalate de cetățeni, sau de ceea ce vor găsi inspectorii primăriei în teren, anul acesta vor continua și acțiunile de înlăturare a rablelor și a chioșcurilor abandonate pe domeniul public.