NewEnergy - Radauti - Suceava
NewEnergy - Radauti - Suceava
NewEnergy - Radauti - Suceava
 
luni, 3 feb 2014 - Anul XIX, nr. 25 (5534)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9772 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,606 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Oameni revoltaţi

Călătorie de coşmar, fără căldură, în trenul Iaşi-Timişoara

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Peste o sută de oameni, din care cel puţin jumătate erau suceveni, au avut parte, vineri noapte, de un adevărat coşmar în trenul InterRegio (IR) 1837 Iaşi-Timişoara Nord, garnitura care a rămas încă dinainte de Revoluţie cu numele de trenul „foamei”.

Trenul care parcurge peste 800 de kilometri, cel mai lung traseu de cale ferată pe care se circulă în acest moment în România, a plecat din Iaşi cu vagoane de clasa a II-a care nu erau încălzite. Trenul a ajuns la Suceava în jurul orei 21.30 cu vagoane pline de zăpadă, inclusiv în compartimente. Asta în condiţiile în care, afară, mercurul din termometre scăzuse spre minus 20 de grade Celsius.

 

Trenul groazei

Norocoşi erau călătorii din vagonul de dormit şi vagonul cuşetă, unde era foarte cald. Vagonul de clasa I-a era şi el cât de cât încălzit, în timp ce la vagoanele de clasa a II-a era dezastru.

Oamenii s-au refugiat, câţi au putut, la clasa I, în timp ce alţii au rămas în vagoanele îngheţate.

„E frig, e foarte frig, şi avem bilete până la Timişoara, nu ştim ce o să facem. Condiţii de România, bani mulţi şi condiţii zero, de asta avem parte. A intrat zăpada şi în compartiment, iar naşii nu ne dau detalii”, erau revoltaţi oamenii dintr-un compartiment.

„Trenul groazei!”, strigau alţi călători revoltaţi.

Norocoşii mutaţi la clasa I nu erau nici ei cu mult mai fericiţi. În vagonul vechi zăpada pătrunsese prin toate colţurile.

„Am îngheţat la clasa a II-a, iar acum m-am mutat aici, la clasa I. La ce frig am tras ne paşte o răceală sau, mai rău, o spitalizare, că nu ar fi de mirare în astfel de condiţii”, se plângea o bătrână.

 

Şeful de tren: “E posibil să fie frig în tren, dar nu e de mirare, la ce temperatură este afară”

Înainte ca trenul să plece de la Suceava, reporterii Monitorului de Suceava au dat de şeful de tren care a preluat garnitura de la Suceava. Prima sa grijă a fost să întrebe de ce este filmat, nu confortul călătorilor.

„Acuma preiau trenul şi aşteptăm să cuplăm locomotiva, vom vedea mai departe ce va fi. E posibil să fie frig în tren, dar nu e de mirare, la ce temperatură este afară”, a spus controlorul, în timp ce ne cerea explicaţii cu privire la camera de luat vederi. El a mai spus că vagoanele au căldură, însă instalaţiile nu fac faţă gerului.

Trenul IR 1837 a plecat spre Timişoara în jurul orei 21.45. Urma să ajungă în celălalt capăt al ţării, în Banat, sâmbătă, în jurul orei 12.30. Din informaţiile pe care le avem, după câteva ore vagoanele garniturii au fost înlocuite.

 

Realitate de ani de zile - trenurile IR Iaşi-Timişoara, „cenuşăresele” CFR

După cum ne-au spus mai mulţi CFR-işti, cele trei perechi de trenuri care circulă zilnic pe ruta Iaşi-Timişoara şi retur, şi care au în general un grad de ocupare foarte bun, asigurat şi de suceveni, sunt de ani de zile pur şi simplu uitate de CFR Călători.

În timp ce aproape toate trenurile InterRegio din ţară au vagoane modernizate,  cu un nivel de confort comparabil cu al celor care circulă în ţări mult mai dezvoltate, care asigură fără probleme căldură şi aer condiţionat, perechile de pe IR Iaşi-Timişoara au rămas printre cele mai ponosite din ţară, având condiţii de călătorie chiar mai proaste decât unele trenuri Regio (fostele trenuri personale). Vagoane vechi şi multă mizerie tronează în aceste trenuri care au, după cum am amintit, au un parcurs extrem de lung.

Neoficial, în aceste vagoane nu se investeşte, deoarece călătorii ar lăsa de multe ori dezastru în urmă, însă cu siguranţă că pentru unele cazuri izolate nu ar trebui să sufere majoritatea călătorilor.   

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Călătorie de coşmar, fără căldură, în trenul Iaşi-Timişoara.
 Vizualizări articol: 3733 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 5 voturi
Călătorie de coşmar, fără căldură, în trenul Iaşi-Timişoara5.055

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei