vineri, 12 oct 2012 - Anul XVII, nr. 239 (5144)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9437 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta5,1379 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Bani luaţi cu japca... legal

E.ON scoate din buzunarele sucevenilor bani pentru garanţie, la reconectare

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

E.ON România percepe garanţie de „rău-platnic” la reluarea furnizării energiei electrice sau a gazelor naturale în cazul unui consumator care a ajuns în situaţia de sistare a furnizării pentru neplată. Ajuns în faţa ghişeului, consumatorul care nu şi-a achitat facturile la timp, în două luni de la emitere, trebuie să scoată din buzunar trei sume distincte. În primul rând i se cere săplătească contravaloarea facturilor restante. A doua sumă pe care o încasează E.ON este taxa de reconectare, iar a treia sumă luată cu japca, dar legal, conform reprezentanţilor E.ON, este aşa-zisa garanţie de rău-platnic, care diferă ca sumă de la un consumator la altul, dar care poate să ajungă şi la 300 de lei pentru consumatorii casnici.

 

Cu legea în faţă

Deşi consumatorii consideră această garanţie un abuz din partea E.ON, reprezentanţii companiei se justifică cu legea în faţă. La solicitarea noastră, răspunsul dat de Departamentul Comunicare Corporatistă E.ON România a fost următorul: „Conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori, respectiv a Regulamentului privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004, reluarea furnizării energiei electrice/gazelor naturale în cazul unui consumator care a ajuns în situaţia de sistare a furnizării pentru neplată se face şi în condiţiile constituirii unei garanţii”.

 

Îţi recuperezi banii după doi ani, fără dobândă

Reprezentanţii E.ON au completat că contravaloarea garanţiei se constituie într-un depozit bancar pe numele clientului, suma depusă nefiind purtătoare de dobânzi. „Garanţia de furnizare nu are legătură cu taxele de deconectare/reconectare, acestea reprezentând contravaloarea unor prestaţii de deconectare, respectiv reconectare a unui loc de consum.Pentru energia electrică, valoarea garanţiei se stabileşte în funcţie de tariful ales de consumator şi de consumul mediu realizat pe ultimele 12 luni pentru o perioadă de până la 90 de zile, conform prevederilor legale.Pentru consumul de gaze naturale, pentru consumatorii casnici valoarea garanţiei reprezintă contravaloarea a 300 metri cubi, iar pentru consumatorii non-casnici, reprezintă contravaloarea pentru 30 de zile a consumului mediu zilnic realizat în ultimul an”, au explicat oficialii E.ON, care sunt protejaţi de legile emise de guvernele României care s-au succedat în ultimii ani, dar şi de reglementările Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Sucevenii pot să-şi recupereze banii pe garanţie în cazul rezilierii contractului de furnizare a energiei electrice sau cel al gazelor naturale sau în cazul în care, timp de doi ani consecutivi, consumatorul nu a ajuns în situaţia de „consumator rău-platnic”. Nemulţumirile consumatorilor suceveni au ajuns de multe ori pe masa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului sau a Prefecturi Suceava, dar răspunsul a fost acelaşi: contractele cu E.ON au fost făcute conform legii.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului E.ON scoate din buzunarele sucevenilor bani pentru garanţie, la reconectare.
 Vizualizări articol: 2793 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
E.ON scoate din buzunarele sucevenilor bani pentru garanţie, la reconectare5.054

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Gigantii-monopol de la E.ON trimis de
(12 oct 2012, 14:05:16
In timp ce in anul 2005, germanii de la E.ON vindeau firmei CVC Capital Partners partea de servicii a E.ON Ruhrgas pentru o suma colosala, de 1,5 miliarde euro, in aceeasi perioada, statul roman vindea energie electrica din Moldova cu 100 milioane euro. Tranzactia a fost mai mult un schimb pentru cumpararea Distrigaz Nord SA Targu Mures cu 303 milioane euro. In acest mod, energia si gazul din Moldova a fost vandut cu jumatate de miliard euro, mai putin decat a fost vanduta Banca Comerciala Romana.
Patronii de la E.ON incearca pe cai mai putin ortodoxe sa monopolizeze distributia de energie electrica si gaz metan in intreaga Europa, starnind reactii vehemente in mai multe tari europene. Numai in Romania, E.ON Ruhrgas detine jumatate din distributia de gaz metan, beneficiind de o subevaluare grosolana a Distrigaz Nord SA. Consecintele acestor privatizari se reflecta in faptul ca romanii platesc cele mai scumpe facturi de gaz din Europa, desi Romania produce mai mult gaz decat Germania, la cel mai mic pret de productie de pe continent.
1.1  RE: Gigantii-monopol de la E.ON trimis de
(12 oct 2012, 20:04:37
Mai, tu esti berbec sadea. Esti pus pe pilot automat si gata, degeaba strica omul cu tine o vorba. Daca fostii si actualii guvernanti, inclusiv parlamentul, nu dadeau legi si ordonante de-a pu.le.a, ACUM PRETUL ERA PENTRU PROSTIME UNUL NORMAL. Adica un lucru care e in ograda mea, e al meu si nu al E-on-lui, din subsol si pana-n casa. Daca esti tare fa-te primul martir de dupa revolutie, daca nu, ciocul mic, vorba puthorii aleia, am uita cum ii spune, incepe cu c.
2.   COMPLETARE trimis de
(12 oct 2012, 14:11:45
CEI MAI ,,ZMEKERI'' SUNT CEI CARE IN 2005 AU FALIMENTAT,AU REINVIAT IN 2006,FARA DATORII[LE-AU PASAT CATRE PRIMARII SI ASOCIATII]AU ,,SUPT'' ISPA SI SAMTID,PRETUL LA ZOAIELE FURNIZATE ATINGE COTE ALARMANTE,CAND INTRI INTR-UN BIROU DE-AL LOR,CREZI CA ESTI INTR-O GALERIE AURIFERA DE LA ROSIA MONTANA-ATI GHICIT ESTE ACET-IN PRETUL SALTAT SE REGASESC TOATE TAXELE!
UN WEEK END FARA INUNDATII!
3.   EO.N ne stoarce de bani cu acordul ANRE trimis de
(12 oct 2012, 14:12:19
Românii resimt puternic, de cîțiva ani, monopolul E.ON. Firma care ne oferă celor mai mulți dintre noi energia electrică și gazele naturale a introdus, treptat, clauze tot mai dure pentru consumatori, fără posibilitatea ca celelalte părți contractante să ia poziție. Evident, reprezentanții E.ON folosesc în interesul companiei toate carențele legislative, iar o eventuală plîngere la Oficiul pentru Protecția Consumatorului nu face decît să consume, de cele mai multe ori inutil, resursele statului.
4.   CAZ CONCRET trimis de
(12 oct 2012, 14:17:25
Deconectarea si reconectarea a unui loc de consum,la un consumator rau platnic,alimentat cu energie electrica prin bransament monofazat : 200 RON
Deci pentru ca vine un gigel si scoate siguranta ,apoi o pune la loc platim 2 milioane lei.Cu ce normativ calculeaza astia frate????
De asemenea daca ai o problema si te duci in centru trebuie sa iei numar de ordine.In mod normal trebuie sa astepti 50 de numere.Calculati cat trebuie sa stai.
5.   * trimis de
(12 oct 2012, 14:36:43
E-ON ne curentează (la bani) de prea mulţi ani
mă bucură că (şi) presa e deranjată de asta
prea mult pt. jmekeri pentru prea mulţi sărmani
prea mult a tăcut societatea ... CA PROASTA

independenţi de bunul simţ voluntar , prea mult
au jucat tenis cu banul ( noi fiind mingea )
prea mult prea mulţi plătesc pentr-un imaginar consult
prea mulţi "lideri" prea mult p-ăştea-i lingea

le dai o mână ?! fără-ndoială vor abuza de ea !!!
prea puţini(până azi) le-au spus : afară din ţara mea !

6.   Comentariu trimis de
(12 oct 2012, 16:53:48
VA RECOMAND SA MERGETI LA SEDIUL E-ON PENTRU REZOLVAREA PROBLEMELOR DUPA ORA 16. DACA AI BON DE ORDINE TREBUIE SA SERVEASCA PINA LA ULTIMUL CLIENT.DE PREFERAT E ZIUA DE VINERI. SA VEDETI CE FRUMOS INJURA ANGAJATELE CLIENTII PE FATA, PENTRU CA AU DE LUCRAT PESTE PROGRAM

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei