Google
 
marţi, 21 sep 2010 - Anul XV, nr. 222 (4513)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7228 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1899 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

La limita răbdării

Maşină sechestrată de Restaco de mai bine de jumătate de an

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Caz bizar între proprietarul unui autoturism marca Mercedes Benz ML 270 CDI şi firma SC Restaco SRL, cu sediul în Moara. De mai bine de jumătate de an, mai exact de la mijlocul lunii februarie, SC Restaco SRL refuză să-i predea proprietarului maşina adusă pentru efectuarea unor reparaţii în perioada de garanţie.

Reprezentanţii service-ului reclamă plata unei facturi de 1.267,70 de lei, dar proprietarul refuză să o achite. În sprijinul său, proprietarul autoturismului Mercedes a venit şi cu un răspuns din partea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.

Cu toate acestea, cazul este departe de a fi rezolvat, iar ambele părţi aşteaptă acum ca instanţele de judecată să ia o decizie în privinţa sechestrării maşinii şi a facturii neachitate.

 

O maşină reparată de Restaco s-a defectat în doar câteva zile

Totul a început pe 9 februarie 2010, când Liliana Elena Luca şi soţul ei, Vlad Vieru, care locuiesc în Roman, judeţul Neamţ, s-au prezentat la Suceava, la sediul SC Restaco SRL Moara, pentru o intervenţie banală la motor. Mai exact, nemţenii au solicitat remedierea defecţiunilor apărute la injectorul numărul 3. Operaţiunile s-au finalizat în aceeaşi zi, fiind emisă şi plătită o factură în valoare de 1.492 de lei.

La capitolul „garanţii”, SC Restaco SRL arăta următoarele: „Furnizorul garantează că produsele vândute şi serviciile prestate sunt în concordanţă cu reglementările în vigoare. Garanţia lucrărilor efectuate se încadrează în prevederile Legii 449/2003. Mercedes Benz România garantează buna calitate şi funcţionare ireproşabilă a pieselor originale Mercedes Benz pe o perioadă de 24 de luni pentru toată gama de autovehicule”.

Reparaţiile au ţinut doar câteva zile, până pe 12 februarie, când proprietarii au constatat că piesa înlocuită s-a defectat iar maşina a încetat să mai funcţioneze. În mod firesc, proprietarii au solicitat o platformă care să preia autovehiculul şi să-l repare gratuit, deoarece se afla în garanţie.

„Reprezentanţii SC Restaco SRL au refuzat, pe motiv că nu dispuneau de o platformă corespunzătoare. În consecinţă, am dus maşina la domiciliul propriu, pe cheltuiala mea. Am revenit cu o solicitare scrisă către SC Restaco SRL pe data de 15 februarie, iar în cele din urmă maşina a fost dusă la service”, a explicat Vlad Vieru.

 

Garanţia refuzată, factură tăiată

Pe 17 februarie 2010, reprezentanţii firmei Restaco au concluzionat că injectorul 3 al motorului este într-adevăr defect, dar că au existat alte cauze care au dus aici. Ca urmare, proprietarilor li s-a comunicat că reparaţiile nu pot fi efectuate în garanţia acordată cu câteva zile mai devreme, iar costurile înlocuirii pieselor autoturismului Mercedes Benz ML 270 CDI trebuie suportate de familia din Roman. Iritat de această situaţie, Vlad Vieru a dorit să-şi ridice maşina pentru a se deplasa la un alt service unde să-şi rezolve problemele.

A apărut însă altceva. Reprezentanţii SC Restaco SRL i-au cerut să plătească cheltuielile pentru transportul cu platforma, verificarea defecţiunilor şi două zile de staţionare în incinta societăţii, adică în total 1267,70 de lei.

Proprietarul autovehiculului s-a simţit ofensat şi a decis că nu poate fi călcat în picioare cu dreptatea de partea sa, apelând la un avocat pentru rezolvarea situaţiei.

„Este vorba de un abuz în adevăratul sens al cuvântului. Am apelat la un service autorizat tocmai din dorinţa de a beneficia de servicii de calitate. S-a întâmplat exact invers, iar acum sunt obligat să stau şi fără maşină din cauza celor de la Restaco. Sunt convins că voi avea câştig de cauză în instanţă şi le recomand şi celorlalţi oameni care ajung într-o situaţie similară să nu se lase călcaţi în picioare”, a declarat Vlad Vieru.

 

Protecţia Consumatorului: „Plângerea este întemeiată”

Considerând că a fost corect faţă de SC Restaco SRL şi că s-a achitat de toate obligaţiile, Vlad Vieru a depus o plângere şi la Protecţia Consumatorilor Suceava.

„Reclamaţia dumneavoastră este întemeiată. S-a impus măsura înlocuirii injectorului 3 sau restituirea contravalorii acestuia în sumă de 1.492 de lei”, se arată în răspunsul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.

Reprezentanţii SC Restaco SRL nu recunosc însă valabilitatea actului emis de Protecţia Consumatorilor. Răzvan Viorescu, avocatul care reprezintă firma din Moara, a declarat că din punctul său de vedere răspunsul favorabil primit de Vlad Vieru nu are nici o acoperire.

„Cei de la Protecţia Consumatorilor Suceava nu au efectuat nici o expertiză şi nu se puteau pronunţa în cunoştinţă de cauză asupra subiectului. Noi aşteptăm să vedem ce spun specialiştii”, a precizat Viorescu.

 

Avocat SC Restaco SRL: „Obiectul litigiului este un orgoliu nejustificat”

Reprezentanţii SC Restaco SRL consideră însă că dreptatea este de partea lor, iar sechestrarea autovehiculului marca Mercedes Benz ML 270 CDI aparţinând soţilor Vlad Vieru şi Liliana Elena Luca s-a făcut conform procedurilor legale.

„Piesele înlocuite respectă reglementările legale în vigoare privind condiţiile de garanţie, iar problemele reclamate de client la agregatul motor se datorează chiuloasei şi nu injectorului, care este în stare de funcţionare, nefiind necesară înlocuirea acestuia conform dispoziţiilor contractuale privind garanţia de 24 de luni. Conform celor menţionate mai sus, nu considerăm că s-a adus vreun prejudiciu de orice natură clientului, având în vedere că acesta a luat la cunoştinţă de toate lucrările efectuate la autovehiculul în cauză”, a declarat avocatul Răzvan Viorescu.

Acesta a adăugat că în condiţiile date, proprietarul maşinii trebuie să plătească cheltuielile de tractare, constatare şi staţionare.

„În discuţie este vorba de o sumă nu foarte ridicată şi de aceea cred că obiectul litigiului este un orgoliu nejustificat al proprietarilor. Dreptul de retenţie (n.a. – de reţinere a autoturismului) este specificat pe factura pe care titularii refuză să o ridice. Noi aşteptăm o decizie a instanţelor de judecată, dar toate actele sunt în favoarea firmei pe care o reprezint”, a mai spus Viorescu.

Până când instanţele sucevene, pe rolul cărora se află în derulare acest proces, se vor pronunţa în favoarea uneia dintre părţi, situaţia nu va suferi nici o modificare dacă cele două părţi nu-şi revizuiesc opiniile, iar perioada de sechestru s-ar putea prelungi cu alte câteva luni bune.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Maşină sechestrată de Restaco de mai bine de jumătate de an.
 Vizualizări articol: 3325 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.60/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.6 din 5 voturi
Maşină sechestrată de Restaco de mai bine de jumătate de an4.655

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Bine pa trimis de
(21 sep 2010, 11:41:21
Foarte tare domnule ... "Dreptul de retentie (n.a. – de retinere a autoturismului) este specificat pe factura pe care titularii refuza sa o ridice." Daca dreptul asta era specificat pe un act pe care l-a semnat proprietarul masinii, era in regula. Asa, acest "drept" este scris pe un document fara valoare juridica in cazul de fata. Tu poti face orice hartie si scrie ce vrei pe ea, atata timp cat e nu semnata si deci insusita de cealalta parte, poti sa te stergi undeva cu ea. Vreau sa vad reactia de dupa pronuntarea sentintei ! Proprietarul nu poate reclama la politie ca i-a fost sechestrata masina si sa vina sa si-o ia din curtea firmei ? E masina lui, are acte la ea, chei, etc. Ce s-au gandit baietii: a avut bani de mertzan, nu se pune el pentru 10 milioane. Dar - surpriza, omul tine la banul lui si s-a pus !
2.   RESTACO ?? trimis de
(21 sep 2010, 12:51:23
Ti-au tras-o cei de la Restaco. Nu mi-as duce masina la astia nici daca mi-ar da bani pentru asta.Am auzit ca i-a tras-o lui Caldarescu original, la un Mertan ACTROS. Is varza la mecanica. Ma mir ca o firma renumita cum e Mercedes apeleaza la ei. Iar ceea ce fac ei cu masina in cauza e de natura penala. Despagubiri de sute de milioane. Apropo pentru proprietar, fa sezizare in legatura cu nerespectarea standardului de calitate ISO 9001 ca fiind nerespectat si le pleaca nemtii.Numai ca trebuie sa te tii de treaba asta.
3.   Asta e avocat sau...unu care se da drept trimis de
(21 sep 2010, 13:55:34
mai baiete....unde ai facut studiile de drept???? dreptul de retentie inscris pe un act insusit unilateral de catre restaco????? au semnat un contract prealabil in care pagubitul a fost de acord cu acest drept de retentie??????? a semnat pagubitul vreun document???? i s-a pus in vedere dinainte acest aspect??? ai auzit de clauze abuzive????esti penibil si mai mult decat atat iti mai dai si numele la ziar sa te vada toti cat esti de BuBa.
4.   Adevarul trimis de
(21 sep 2010, 19:41:17
Protectia consumatorului "Plangerea este intemeiata" .Ce sa zica si astia de la OPC daca ei nu au habar de nimic.Ei (de fapt ele ca sunt mai mult femei pe acolo) nu au cunostinte de mecanica si nici nu au cerut sa se faca vreo expertiza tehnica . Avocatul firmei in cauza spune ca a doua oara s-a defectat chiuloasa nu injectorul iar clientul totusi sustine ca e vorba de acelasi injector 3 pe care il reparase anterior si la care avea garantie. Cum verifica domnitele de la opc cine are dreptate? la o cafeluta prin birou? Sau merg pe principiul daca e reclamatie e si amenda,caz rezolvat, chiar daca reclamantul are sau nu dreptate.
5.   Anpc trimis de
(22 sep 2010, 00:06:20
imi doresc sincer ca organele statului cum ar fi ANPC si GFR...RAR sa mai treaca in vizita pe la mai toate service-urile din municipiu, intrucat majoritatea nici nu dau factura sau chitanta reprezentand contravaloarea serviciilor de reparatii, si nici garantie.
Din pacate daca la plangerea prealabila unele o fac....se intorc cu sacosele pline de cadouri pentru cei de acasa. Cel mai avizat in verificarea acestora este RAR-ul care este si cel mai usor de mituit.
6.   Dovezi? trimis de
(22 sep 2010, 00:18:10
intrati cu camera ascunsa in incinta RAR sa vedeti cum se da spaga pe fata fara jena de la portar pana la director.
- 2 lei poarta
- 5-10 lei la piticu de iti ia fumu la masina
- 50-100 lei la inginer sa iti dea mai repede actele
- orice suma la superiori daca ai probleme grave ce nu pot trece decat dupa interventia lor.
- 50 lei la inginerul care vine in momentul in care iti blocheaza RAR-ul din program masina la orice ITP
astea sunt uzuale....si te miri de ce vile au toti care lucreaza la RAR
7.   Dorele, ne mai tii mult, ma?? trimis de
(22 sep 2010, 23:00:19
acum toti va dati inteligenti... dar hai sa vedem cum iti vorbesc cei de la restaco atunci cand te duci sa cumperi o masina de la ei: esti cel mai bun prieten al lor, mai-mai ca te pupa in f***, esti inteligent, esti cum-vrei-tu..
dar nu se uita nimeni ca trebuie sa dai bani la mecanici (o mica atentie...) pentru ca sa-si faca treaba bine sau ca trebuie sa stai langa ei sa vezi cu ochii tai ca intradevar isi fac treaba, ca iti fura 0,5-1,0 litri ulei la fiecare schimb, ca pentru piese mici ti le schimba dar le recupereaza si le baga la alti fraieri pe factura, etc..
MERCEDES? poate in pliantele de prezentare.. in rest? Romania, fratii mei, Romania!!!
Cred ca ar trebui ca toti cei nemultumiti de cum isi fac tovarasii astia treaba sa se adreseze firmei de licenta, pentru ca vorbim de un nume care nu merita terfelit de "doreii" de la restaco, vorbim de MERCEDES, ce Dumnezeu!? in bucuresti sau in europa daca te duci sa faci o lucrare la un mercedes esti cu adevarat CLIENT, nu fraier...

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru Suceava Centru Nicolae Balcescu 8 Tel 0730880866
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei