De câteva săptămâni, şoferii care circulă pe DN 17 sunt nevoiţi să aştepte zeci de minute la cozile ce se formează la semafoarele care au apărut din nou pe tronsonul de drum dintre Păltinoasa şi Gura Humorului. Şi asta pentru că firma care modernizează drumul, SC CF – Grup Colas Iaşi, a făcut un experiment, turnând un asfalt care nu se pretează pentru condiţiile de iarnă din Suceava, fiind nevoită să-l înlocuiască. Lucrările afectează atât porţiunea amintită, cât şi aproape un kilometru de drum din oraşul Frasin.
Calvarul şoferilor care circulă pe DN 17 pare să nu aibă sfârşit. Chiar dacă pe anumite porţiuni constructorii au lăsat impresia că se află pe final cu lucrările de modernizare a drumului, surprizele neplăcute continuă să apară. Este şi cazul porţiunii de drum dintre Păltinoasa şi intrarea în Gura Humorului, unde de câteva săptămâni au început să reapară semafoarele, semn că se lucrează din nou. Asta în condiţiile în care la sfârşitul anului trecut constructorul, SC CF - Grup Colas Iaşi, finalizase lucrările, turnând stratul de asfalt de uzură. Numai că, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, şoferii care trebuiau să traverseze această porţiune a DN 17 au avut surpriza să constate că firma SC CF – Grup Colas Iaşi decapează tot asfaltul pe care l-a turnat, lucrări care au dus, din nou, la formarea unor cozi imense de maşini care aşteptau la semafoare pentru a-şi continua drumul.
Explicaţia reprezentanţilor constructorului pare o glumă proastă, făcută însă pe seama celor care îşi pierd timpul aşteptând zeci de minute să le vină rândul pentru a trece de porţiunile cu lucrări. Potrivit directorului SC CF – Grup Colas Iaşi, Ştefan Hanganu, asfaltul turnat anul trecut pe porţiunea de drum dintre Păltinoasa şi Gura Humorului a fost un experiment. El a arătat că asfaltul turnat pentru stratul de uzură a fost folosit cu succes pe drumurile din sudul ţării.
Din păcate însă pentru şoferii care trec prin judeţul Suceava, pe DN 17, acest tip de asfalt „nu s-a comportat” corespunzător pe perioada iernii, constructorul fiind nevoit să-l înlocuiască. „Am folosit acest asfalt în sud, pe drumul Slobozia – Urziceni, şi nu s-a întâmplat nimic. Nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi aici în Suceava. Dacă vreţi, aici a fost un experiment pentru noi”, declară, cu seninătate, Ştefan Hanganu. Şi ca şi cum ar avea o importanţă pentru şoferii care îşi pierd timpul la semafoare, aşteptând înlocuirea asfaltului, directorul firmei ieşene a dat asigurări că turnarea unui nou strat de uzură se face pe cheltuiala proprie a SC CF – Grup Colas SA.
Firma ieşeană a făcut experimente fără a avea aprobare
Ceea ce frapează este însă o altă problemă. Experimentul celor de la SC CF Grup Colas Iaşi a fost făcut fără aprobarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. La şedinţa de la sfârşitul săptămânii trecute de la Consiliul Judeţean Suceava, convocată de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, pentru o analiză a lucrărilor de pe DN 17, reprezentanţii firmei ieşene au recunoscut faptul că atunci când au turnat asfaltul pe care acum îl înlocuiesc nu au avut acordul Companiei. „A fost o propunere de reţetă care nu a fost acceptată şi a fost executată fără aprobare. Şi s-a dovedit şi că nu este bună. Acum trebuie să punem un tip de bitum modificat, care este foarte solicitat la drumurile din ţară şi care se fabrică mai greu. Dar pentru DN 17 îl fabricăm noi şi vom termina repede lucrările”, afirmă plini de nonşalanţă cei de la SC CF – Grup Colas Iaşi.
De precizat faptul că pe lângă porţiunea de drum dintre Păltinoasa şi Gura Humorului, constructorul a început să înlocuiască asfaltul şi pe o porţiune de aproape un kilometru şi în oraşul Frasin, în zona Bucşoaia. Ştefan Hanganu a mai precizat că asfaltul va fi înlocuit pe o distanţă totală de patru kilometri.
(11 aug 2009, 13:10:38