Google
 
marţi, 1 mar 2011 - Anul XVI, nr. 49 (4647)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7228 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1899 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Oresund, pod între două ţări

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

Podul Oresund este cel mai lung pod „multifuncţional“ din Europa, care susţine atât trafic rutier, cât şi trafic feroviar şi care leagă capitala Danemarcei, Copenhaga, de oraşul suedez Malmö.

Podul Oresund are o lungime de 16 kilometri, este construit peste strâmtoarea cu acelaşi nume şi găzduieşte două linii de cale ferată şi o structură rutieră cu patru benzi - drumul european internaţional E20. Impresionanta construcţie este rezultatul unei colaborări a guvernelor Danemarcei şi Suediei, care şi-au propus să clădească un pod care să unească metropolele situate de o parte şi de cealaltă a Strâmtorii Oresund.

În anul 1991, parlamentele celor două ţări au ratificat contractul semnat şi au stabilit ca proiectul tehnic al podului să fie finalizat până în 1994. Termenul stabilit a fost respectat, iar debutul construcţiei nu a întârziat. În timpul proiectării s-a folosit mult repetiţia, în sensul că arhitecţii au hotărât ca partea cea mai mare a construcţiei să fie realizată din elemente identice. Ca bonus, structura şi forma cablurilor care susţin podul şi care ajung la o înălţime de aproape 500 de metri au fost proiectate în aşa fel încât să se potrivească perfect cu peisajul înconjurător. În faza de construcţie, activităţile de şantier au fost finalizate în doi ani şi jumătate, datorită faptului că au fost folosite materiale prefabricate şi au fost montate unităţi de construcţie mari. Ultima secţiune a Podului Oresund a fost montată pe 14 august 1999, la 6.00 fix, iar şase ore mai târziu prinţesa Victoria a Suediei şi prinţul Frederik al Danemarcei s-au întâlnit la mijlocul podului pentru a marca momentul când cele două ţări au fost reunite, la mii de ani după ce au fost despărţite în timpul Erei Glaciare. Podul a fost deschis traficului în vara anului 2000.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Oresund, pod între două ţări.
 Vizualizări articol: 519 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Oresund, pod între două ţări5.051

Iulius Mall Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Cabinete Oftalmologice in Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei