Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 8 nov 2008 - Anul XIII, nr. 264 (3945)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6687 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Consumatorii, încă nepregătiţi pentru nutriţia personalizată

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Există şanse destul de mari ca în viitor alimentaţia să fie personalizată în funcţie de nevoile individuale, pe baza profilului genetic al fiecărui om. Numai că se pare că piaţa nu este încă pregătită pentru acest tip de nutriţie, numit „nutrigenomie”.

Cercetătorul olandez Amber Ronteltap avertizează că mai sunt multe piedici ce trebuie trecute înainte ca astfel de produse să fie acceptate.

 

Formă de nutriţie personalizată

Nutrigenomia este o disciplină ce se ocupă cu analiza corelaţiilor dintre elementele nutritive şi genomul uman. Această formă de nutriţie personalizată combină tendinţele existente în marketing, cu scopul de a pune la punct produse care să se potrivească perfect cu nevoile indivizilor.

Amber Ronteltap a intervievat 29 de experţi din domeniul comerţului, al industriei şi cel ştiinţific, din cadrul organizaţiilor civile, din guvern şi din presă. În urma discuţiilor purtate cu aceştia, concluzia la care s-a ajuns este că nu există consens în privinţa problemelor importante, ca, de exemplu, definiţia nutrigenomiei, în cât timp va putea deveni aplicabilă şi cum se poate stabili gradul de acceptare din partea consumatorilor.

 

Condiţii

Pe baza acestor interviuri realizate cu experţi şi în urma unor cercetări extensive, Ronteltap a elaborat câteva posibile variante, ce pot fi prezentate publicului, şi a pus la punct o listă cu câteva condiţii ce ar trebui îndeplinite înainte ca nutrigenomia să fie acceptată de consumatori.

În primul rând, trebuie să existe libertatea de a alege, mai bine spus, consumatorii trebuie să fie siguri că nu va fi obligatoriu să-şi creeze un profil genetic în acest scop.

De asemenea, consumatorul este de părere că produsele ce vor fi create ar trebui să ofere beneficii dovedite şi că folosirea lor nu trebuie să întrerupă sau să afecteze activităţile obişnuite. În plus, publicul vrea să ştie că există un consens ştiinţific în legătură cu utilitatea posibilităţilor oferite de nutrigenomie.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Consumatorii, încă nepregătiţi pentru nutriţia personalizată.
 Vizualizări articol: 657 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Consumatorii, încă nepregătiţi pentru nutriţia personalizată5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei