Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 19 iul 2008 - Anul XIII, nr. 168 (3849)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Au crescut vânzările de autovehicule noi din România

Vânzările de autovehicule noi din România au crescut cu 3,7% în primul semestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 176.429 unităţi, avans susţinut de livrările vehiculelor comerciale uşoare şi autobuzelor, în timp ce vânzările de autoturisme au scăzut cu 0,9%, potrivit APIA.

Astfel, în România au fost vândute în primul semestru, în total, 29.223 de vehicule comerciale (uşoare şi grele - n.r.), în creştere cu 29,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).

În cadrul segmentului vehiculelor comerciale, cele uşoare au raportat cele mai mari volume, totalizând 20.905 unităţi livrate şi o creştere de 32% în interiorul segmentului, pentru perioada de raportare analizată.

Vânzările de autobuze au consemnat o majorare de 83,6% în primul semestru, la 2.218 unităţi, iar segmentul autoturismelor a înregistrat o scădere de 0,9% în ceea ce priveşte livrările totale, la 144.988 unităţi.

În luna iunie, vânzările totale au crescut cu 24,9% faţă de luna mai a acestui an, la 36.420 unităţi, şi cu 4,3% faţă de luna iunie a anului trecut.

"Avem, astfel, la jumătatea anului 2008, o piaţă auto care tinde să se consolideze pe anumite volume, fiind totuşi determinantă pentru 2008 evoluţia din a doua parte a anului, perioadă în care noua taxă pe poluare, dar şi programul de înnoire a parcului auto vor acţiona simultan, dar cu efecte contrare asupra pieţei de autoturisme", se arată în comunicatul APIA.

Producţia naţională de autovehicule a crescut cu 8%, la 133.319 unităţi. Cel mai important susţinător al producţiei a fost segmentul de autoturisme (124.284 unităţi) fabricate de Automobile Dacia, singurul constructor auto activ din România.

77.402 unităţi la export, 125.272 unităţi din import
Exportul a atins nivelul record de 77.402 unităţi, în creştere cu 30,9% faţă de anul trecut. Din total, 940 de unităţi au fost vehicule comerciale uşoare, restul fiind vehicule destinate transportului de pasageri.

Importul de autovehicule a înregistrat o creştere de 14,7%% în intervalul ianuarie-iunie, la 125.272 unităţi. Spre comparaţie, după primele şase luni ale anului trecut, importurile de autovehicule creşteau cu 55,4%.

Dacia, cea mai vândută
Dacia rămâne în continuare cel mai bine vândută marcă de pe piaţa auto din România, cu 45.828 autovehicule livrate în şase luni, echivalentul unei cote de piaţă de 26%. Pe locul al doilea se află constructorul Renault, cu 13.406 unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 7,6%, urmat de Skoda, cu 12.799 maşini vândute, echivalentul unei cote de piaţă de 7,3%. Pe poziţiile patru şi cinci se situează Volkswagen şi Ford, cu 12.099, respectiv 12.078 unităţi vândute în primul semestru, echivalentul unor cote de piaţă de 6,9%, respectiv 6,8%.

În ceea ce priveşte clasamentul celor mai bine vândute modele de import, acesta este condus de Renault Clio (6.150 unităţi), Skoda Octavia (5.355 maşini), Ford Focus (4.321 unităţi), Renault Megane (3.836 unităţi) şi Kia C'eed (3.638 automobile).

Motoarele pe benzină, preferate
Pe segmentul autoturismelor, cele mai mari creşteri le-au înregistrat mărcile noneuropene, topul fiind condus de Mazda (484%), urmată de Kia (422%), Dodge (252%), Maserati (250%), Jaguar (138%), Subaru (119%), Land Rover (83%), Mitsubishi (82%), Smart şi Honda, fiecare cu 72%, şi Ford (47%).

Cele mai importante scăderi le-au înregistrat Daewoo, în coborâre cu 44%, urmat de SsangYong (36%), Chrysler (40%), Citroen (29%), Renault (21%), Dacia (15%), Chevrolet (12,3) şi Peugeot (8%).

Ponderea motorizărilor pe benzină a crescut cu 1,6 puncte procentuale în primul semestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Astfel, 59,8% dintre autovehiculele vândute pe plan local au fost echipate cu motoare pe benzină, iar restul de 40,2% cu motoare diesel.

Reorientarea publicului către motoare pe benzină se observă analizând datele din luna iunie, când 67,4% dintre autovehiculele vândute au fost pe benzină.

Anul trecut piaţa auto românească a crescut cu 23,4%, la 366.819 unităţi. Din total, 315.621 au fost autoturisme, în creştere cu 23,1% faţă de nivelul din anul precedent.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Au crescut vânzările de autovehicule noi din România.
 Vizualizări articol: 446 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Au crescut vânzările de autovehicule noi din România0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Economic national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei