În cadrul proiectului european Erasmus+ KA1 „Profesori formați, elevi performanți!”, în perioada 16-22 octombrie 2022, trei profesori de la Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc au participat în Finlanda, Vantaa/Helsinki, la cursul de formare „Coaching strategies for schools: Turn Challenging Learning”.
Proiectul de mobilitate în domeniul educației școlare „Profesori formați, elevi performanți!”, în valoare de 38865 de euro, este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene.
Scopul principal al cursului este acela de a iniția cadrele didactice în competențele-cheie specifice coaching-ului și de a le ghida pentru conștientizarea impactului său potențial asupra elevilor, dar și pentru a le motiva să aplice coaching-ul în procesul de predare.
Cum lucrează coach-ul? Ascultă atent, fără să judece; se asigură că a înțeles corect și profund mesajul; întreabă și explică până când elevul înțelege mai profund; încurajează și provoacă intelectual până elevul creează soluții îndrăznețe, constructive, sănătoase și realiste care i se potrivesc; încurajează și oferă suport emoțional, pentru ca elevul să pună soluțiile în practică; oferă feed-back constructiv pentru ca elevul să-și evalueze corect rezultatele și să-și adapteze soluțiile; oferă exemple din experiența personală sau a altor oameni, doar cu titlu de resurse, pentru a fi testate, verificate eventual.
Profesorii Lăcrămioara Băcanu - coordonatorul proiectului, Iuliana Șalar și Dorina Fântână, sub îndrumarea formatoarei Andreea Gatman și sub egida Euneos Corporation, au abordat strategii de coaching care sprijină predarea în echipă – metodă provocatoare a învățării prin cooperare și încredere.
Au descoperit munca în echipă 18 profesori din cinci țări: Belgia, Macedonia, Lituania, Marea Britanie și România prin schimburi de idei și concepte educaționale, fiecare aducându-și contribuția proprie.
Majoritatea modulelor s-au desfășurat în „Varia Vocational College” din Vantaa, dar nu au lipsit provocările privind multitudinea metodelor de învățare în context cultural și imersiune în sistemul de învățământ finlandez. Cursul s-a desfășurat „în mișcare” și am explorat diferite locuri de învățare din zona metropolitană Helsinki, cum ar fi: Helsinki City Museum, Oodi Library, University of Helsinki, Heureka, Design Museum Future Scenariu Expo environment, Aalto University.
Optimiști și entuziaști privind abilitățile dobândite prin minunatele experiențe, credem că acestea vor fi aplicate cu succes în procesul de învățare și în colegiul nostru.
Prof. Lăcrămioara Băcanu, prof. Dorina Fântână, prof. Iuliana Șalar