Dintotdeauna omul și-a dorit să ajungă “mai departe, mai adânc și mai sus”. Și iată că, încă din secolul XX, sintagma “Limita e cerul“ a fost înlocuită cu “Spațiul nu are limite“. Anul acesta și tema WORLD SPACE WEEK este “Spațiul unește Lumea“, sugerând rolul important al spațiului în unitatea tuturor pământenilor. Întregul Univers ne aparține, dar doar cei care își doresc cu adevărat îl pot accesa, implicându-se în descoperirea și cunoașterea lui. În ajutorul celor interesați, vin reprezentanții ESA (European Space Agency) și ROSA (Romanian Space Agency) care organizează training-uri pentru profesorii și studenții interesați de studierea științelor cerului – Astronomia, Astronautica și alte științe spațiale. (...)
Șapte profesori din România, din învățământul primar și secundar, au fost selectați să participe la “ESA Autumn Workshop 2018“, la Leiden, în Olanda, alături de colegi veniți din toate țările membre ESA, dar și reprezentanți guvernamentali. Workshop-ul, organizat în jurul a trei mari teme, Explorarea Spațiului, Observarea Pământului și Tehnologia, le-a oferit profesorilor oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile profesionale și le-a demonstrat cum Spațiul poate fi folosit în predarea Științelor, Tehnologiei, Matematicii și Ingineriei în cadrul disciplinelor Curriculum-ului.
Județul Suceava a fost reprezentat de doi profesori, unul pentru învățământul primar, Daniela Lungoci, de la Școala Gimnazială Ipotești, și unul pentru învățământul secundar, Gabriel Anastasiu, profesor la Liceul „Dragoș-Vodă” din Câmpulung Moldovenesc - consul al spațiului ESERO România. Din echipa selecționată au făcut parte și 2 profesori de fizică, Ioana Stoica, de la Colegiul "Tudor Vianu" din București și Nadia Cîrcu, de la Colegiul Național „Roman Vodă” din Piatra Neamț, și profesorii pentru învățământul primar – Camelia Hoară, de la Școala Gimnazială Nr.279 București, Monica Avădanii, de la o şcoală din judeţulBrașov și Dorina Maria, de la Colegiul Bănățean Timișoara.
Totul a fost mai presus de cuvinte!
Interesul și curiozitatea copiilor în utilizarea tehnologiei și a descoperirii misterelor Universului ne îndeamnă la acțiune. Sporindu-le cunoștințele și deprinderile, ajutându-i să facă primii pași în cercetare și programare, le creăm o bună oportunitate de a se implica în modelarea viitorului lor. În concluzie, în secolul XXI, în care “spațiul e ultima frontieră”, ne dorim ca viitoarele generații să dezvolte un interes în cucerirea acestei singure limite rămasă de depățit.
Profesorii interesați pot afla despre astfel de oportunități și de pe site-ul Biroului European de Resurse pentru Educație Spațială România – www.esero.ro.
Lungoci Daniela, prof. inv. primar Școala Gimnazială Ipotești