Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 5 mai 2014 - Anul XIX, nr. 100 (5609)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video
Narcis SIRETEANU

Narcis SIRETEANU


Pe urmele lui Gheorghe Gheorghiu-Dej

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

În marea lor majoritate, mişcările sindicale sunt egoiste şi superficiale. Protestul proletarilor vizează doar ce îi doare pe ei, fără să se plângă şi de cauzele pauperizării lor continue. Doar clipa de faţă îi interesează. Creşterea salariilor, siguranţa locurilor de muncă şi altele în aceeaşi gamă.

Ceferiştii au o mare experienţă în domeniul protestelor. Să nu uităm că liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej, de pildă, a fost un vajnic ceferist, cu minte puţină, dar hotărâtă.

În ultimii ani, ceferiştii protestează fără reţineri, când e cazul şi când nu e cazul. Dacă se enervează, îi apucă greva cum i-ar apuca de exemplu o migrenă sau o tulburare a intestinelor care îi grăbeşte la toaletă. În asemenea cazuri, ei protestează pe loc, oprind trenurile câteva ceasuri în gări sau pe traseu, cum s-a întâmplat luna trecută.

Mai puţin se ştie că trenurile româneşti circulă nu cu vitezele celor din perioada interbelică, ci chiar mai lent ca atunci. Sună neverosimil, dar câteva cifre sunt grăitoare. De exemplu, în anul 1938, distanţa dintre Bucureşti şi Timişoara era străbătută în 8 ore, faţă de mai bine de 12 ore acum. De la Bucureşti la Constanţa se făceau 2 ore şi 15 minute, faţă de mai bine de 4 ore cât cere călătoria în zilele noastre. Să mai vorbim de întârzierile cu toptanul, care au devenit regula circulaţiei pe căi ferate? Să amintim de riscurile la care se expun călătorii, unii sfârşind în accidente cauzate de starea lamentabilă a şinelor şi a garniturilor?

Sindicatele nu au protestat niciodată faţă de aceste realităţi concrete. Superficiali şi egoişti, liderii oamenilor muncii nu au văzut o legătură între durata călătoriei cu trenul şi scăderea permanentă a numărului de pasageri. Nu i-a interesat în ce condiţii circulă plătitorii de bilet. Ei au ştiut doar să ceară lefuri şi posturi lipsite de amenințările şomajului, fără să îi intereseze cauzele care au condus la regresul şandramalei în care-şi desfăşoară activitatea.

 

Acest text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Pe urmele lui Gheorghe Gheorghiu-Dej.
 Vizualizări articol: 1502 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Pe urmele lui Gheorghe Gheorghiu-Dej5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei