Porsche a dorit să se remarce și în domeniul limuzinelor de lux. Pentru cei care își doresc sportivitate de top alegerea cea mai bună este Panamera GTS, o versiune poziționată între modelele S și Turbo, care se va afirma prin rafinamentul performanțelor furnizate. Acronimul vine de Gran Turismo Sport și a fost folosit în trecut pe legendarul 904 Carrera, dar și pe prima generație Cayenne.
Panamera GTS se diferențiază de restul celorlalte 6 versiuni Panamera existente la ora actuală prin mici detalii, care amplifică stilul sportiv al mașinii. La exterior fiecare secțiune încearcă să propună ceva nou, astfel încât partea frontală, laterală și secțiunea spate respiră mai multă individualitate. Prizele de aer frontale și spoilerul față adoptă câteva schimbări, ce au un caracter practic și impact vizual.
Pentru prima dată, limuzina beneficiază de blocuri optice fumurii, dotare regăsită de regulă pe edițiile limitate.
Scaunele, volanul SportDesign cu padele, materialele din piele neagră sunt câteva elemente speciale care individualizează habitaclul puternicei limuzine.
Motorizarea este o unitate V8 aspirată natural, care animă versiunea S, revizuită și îmbunătățită pentru un plus de sportivitate. În urma modificărilor aplicate, puterea motorului a crescut cu 30 CP, iar cuplul motor cu 20 Nm. Propulsorul cu o cilindree de 4,8 litri generează 430 de cai putere, disponibili la 6.700 rpm.
Nelipsită din dotarea oricărei limuzine Porsche, transmisia automată PDK are datoria de a transfera în mod continuu și dinamic un cuplu motor ce poate atinge 520 Nm. Disponibilă cu sistem inteligent de tracțiune integrală Panamera GTS poate atinge 100 km/h în mai puțin de 4,5 secunde. Viteza de vârf se oprește la 290 km/h.
Producătorul german anunță un consum mediu de 10,7 litri la 100 km, dacă se utilizează un set de anvelope cu rezistență scăzută la rulare. Cu anvelope obișnuite consumul mixt al noului Panamera GTS crește la 10,9 litri.
Șasiul optimizat și suspensiile adaptive pun în valoare calitățile noului model care, după cum spune Porsche, își poate testa limitele pe circuit. Panamera GTS, ce dispune de o gardă la sol mai joasă cu 10 mm și un ax cu ecartament mai mare, își poate adapta în mod constant ținuta de drum prin activitatea corelată a sistemului electric de amortizare cu cel de control activ al suspensiilor PASM.