MINI anunță o pleiadă de noutăți pe următoarea generație de automobile. Beneficiind de forța inovativă a celui mai mare producător de automobile premium din lume, viitoarele modele MINI se pregătesc să stabilească noi standarde în ceea ce privește automobilele din clasa mică.
O nouă generație de motoare este pregătită pentru a susține cea de-a treia generație MINI, optimizând încă o dată echilibrul între consum și experiența de condus.
Gama de propulsoare va include în premieră, alături de versiuni cu patru cilindri și o serie absolut nouă de motorizări cu trei cilindri. Toate propulsoarele vor fi echipate cu tehnologii TwinPower Turbo care includ injecție directă pentru versiunile pe benzină sau common rail de generația a treia pentru diesel, în timp ce Valvetronic, Dual VANOS și turbina cu geometrie variabilă controlează admisia de aer.
Sunt anunțate două versiuni pe benzină. Prima, de trei cilindri, 1,5 litri, dezvoltă 136 CP și un cuplu maxim de 220 Nm deja de la 1250 rpm și 230 Nm cu funcția overboost. Propulsorul de 4 cilindri, 2 litri, dezvoltă 192 CP și un cuplu maxim de 280 Nm (300 Nm cu overboost). Versiunea diesel de 1,5 litri, trei cilindri, va dezvolta 116 CP și un cuplu maxim de 270 Nm.
Pentru eficiență și performanțe crescute sunt responsabile și noile cutii de viteză, automată și manuală, ambele disponibile cu sistemul Auto-Start Stop. Cutia manuală va avea o funcție de reglare automată a turației la schimbul treptelor pentru un condus mai sportiv.
MINI vine cu o soluție deosebit de avansată, unică în segment, cu suspensie față cu un sigur braț și suspensie spate multi-link. Suplimentar, MINI va introduce pentru prima oară amortizoare controlate electronic. Acest sistem va face posibil un răspuns mai bun al amortizoarelor pe suprafețe neregulate. Două caracteristici de funcționare ale sistemului pot fi selectate prin apăsarea unui buton, conducătorul putând opta între un mod sport și unul confort.
Noua generație de servodirecție electro-mecanică (EPS) a fost optimizată suplimentar pentru un condus sportiv și vine cu variația forței de asistare în funcție de viteză și funcție de parcare. Funcția de compensare a fenomenului de „torque steering” asigură un control mai bun într-un regim de condus dinamic.
Noul model vine cu sisteme noi de siguranță activă și pasivă. Folosirea pentru componente importante din caroserie a unor oțeluri ultra-rezistente, în premieră în segmentul automobilelor mici, are drept consecință îmbunătățirea rezistenței structurale alături de reducerea masei automobilului.
MINI vine în premieră și cu o capotă activă pentru protecția pietonilor. Aceasta este declanșată la viteze între 20 km/h și 55 km/h și, prin ridicare, amortizează șocul cu pietonii.