Kia începe să se afirme și ca producător de automobile electrice. Unul din primii exponenți va fi versiunea cu zero emisii a monovolumului Venga. Acesta ar putea fi lansat în viitorul apropiat, mașina de serie urmând să păstreze numeroase detalii tehnice de la conceptul prezentat în 2010 la Geneva.
Decizia de a lansa modelul electric nu a fost luată, compania urmând să analizeze atât performanțele mașinii cât și impactul pe piață.
Înainte de a fi lansat, Venga EV va participa la o serie de teste preliminare desfășurate în mai multe orașe din Europa care vor putea pune în lumină autonomia modelului. Inginerii Kia vor căuta diverse soluții pentru a se putea parcurge un număr cât mai mare de kilometri la o singură alimentare cu energie.
Venga EV va face parte din noua linie de vehicule ecologice denumite EcoDynamics, și vine cu câteva adaptări specifice. Soclul pentru curent electric ia locul rezervorului de combustibil, iar grila radiatorului a fost obturată complet.
Activitatea de propulsie este 100% susținută de un motor electric de 109 cai putere. Lipsit de aportul unui agregat pe combustili fosili, conceptul Kia dezvoltă un cuplu maxim de 280 Nm, suficient pentru un condus ușor al mașinii. Unitatea electrică, amplasată pe locul motorului termic, acționează asupra punții față.
Monovolumul electric este echipat cu un sistem avansat de acumulatori bazat pe inovativa tehnologie LiPoly (Lithium Ion Polymer), ale cărei proprietăți de încărcare și autonomie în funcționare sunt net superioare bateriilor litiu-ion sau nickel-metal.
Capacitățile dinamice ale motorului sună destul de convingător pentru un monovolum electric. Venga EV execută demarajul de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde și poate ajunge până la o viteză de vârf de 140 km/h.