Audi face pași mărunți, dar siguri în ceea ce privește creșterea numărului de automobile cu propulsie alternativă. Gama producătorului german include deocamdată trei modele. În vârful ierarhiei se află A8 Hybrid, vehicul ce se recomandă ca cea mai economică și ieftină limuzină premium din lume dotată cu un tren de rulare benzină-electric.
Prețul de pornire pe piața germană este fixat la 78.100 de euro.
Sub capota vârfului de gamă Audi se află același propulsor utilizat de Q5 Hybrid și A6 Hybrid, un tandem format din unitatea turbo pe benzină și injecție directă 2.0 TFSI de 211 cai putere și un motor electric ce produce 54 de cai putere.
Cumulate, valorile celor două sisteme de propulsie generează 245 cai putere și un cuplu maxim de 480 Nm.
A8 Hybrid este capabil să ruleze în modul electric pe distanțe foarte scurte, de până la 3 km, emisiile fiind zero în acest caz.
Sursa de energie a motorului electric este un set compact de baterii litiu-ion cu o putere de 1.33 kWh. În materie de consum, limuzina germană redefinește standardul din segmentul superior.
Luxosul model se va mulțumi cu 6,3 litri la 100 km, iar emisiile de dioxid de carbon vor fi de 147 g/km. Din acest motiv, noul A8 Hybrid, ce îi are ca rivali pe BMW Seria 7 Active Hybride, Lexus LS 600h și Mercedes S 400 Hybrid, va deveni la momentul lansării cel mai eficient model de lux cu propulsie benzină-electric.
Performanțele se explică atât prin faptul că limuzina dispune de o structură din aluminiu ușoară cu o greutate de 231 kg, o masă de numai 1,9 tone și un sistem hibrid compact și ușor, ce cântărește doar 130 de kilograme.
În plus, A8 Hybrid este echipat cu o versiune revizuită a transmisiei Tiptronic cu 8 trepte, optimizată pentru un consum cât mai mic.