Peugeot și-a dat acordul pentru producția unui automobil cu un design controversat, dar care tocmai prin aspectul său mai puțin convențional poate cuceri publicul țintă. Lansat la Frankfurt, conceptul BB1 părea doar un simplu studiu fără prea mari șanse de a trece în registrul mașinilor de serie. Fără a ne spune ce a determinat compania să facă acest pas, anunțul francezilor nu le cade deloc bine japonezilor de la Toyota și germanilor de la Smart. Și asta pentru că Peugeot BB1 își va cere la vremea sa partea leului.
La fel ca şi modelul japonez, micul model este gândit să transporte patru pasageri şi să poată fi parcat (chiar şi perpendicular cu trotuarul) aproape oriunde.
BB1 anticipează o citadină care combină utilitatea unui minivehicul cu flexibilitatea unui scooter.
Soluțiile propuse de minicarul Peugeot sunt multiple și inovative.
Cu doar 2,5 metri lungime, conceptul va oferi un confort minim, în schimb accesul în habitaclu se face uşor, graţie modului şi unghiului de deschidere a celor două uşi.
Versiunea de serie ar putea utiliza un sistem de propulsie cu două motoare electrice fixate pe roţile punţii spate, puterea combinată a acestora fiind de doar 20 CP. Potrivit datelor furnizate de producător, conceptul poate accelera de la 0 la 30 de km/h în 2,8 secunde, în schimb, la capitolul autonomie citadina nu va dezamăgi deloc. Alimentate de baterii litiu-ion amplasate în podeaua maşinii, sub scaune, unităţile electrice pot asigura - după o singură încărcare, deplasarea micului model pe o distanţă de 121 de kilometri.
Peugeot BB1 cântăreşte 600 de kilograme, caroseria fiind fabricată în întregime din fibră de carbon iar interiorul din materiale uşoare.