Fiat va renunța definitiv la clasicul hatckback de clasă compactă. Relansat după o pauză de șase ani, Bravo nu s-a bucurat din păcate de succesul generațiilor precedente. Ceea ce s-a dorit a fi un model de volum a sfârșit prin a fi o mare decepție, vânzările anuale ale compactei italiene fiind departe de ținta stabilită la debut.
Contrar așteptărilor, producătorul nu mai este dispus să mai dea o șansă lui Bravo, ci va trece la înlocuirea lui cu un crossover. În ultimii doi ani, numărul livrărilor a scăzut puternic față de 2007, anul în care se lansa Bravo în Europa.
Bravo ocupa anul trecut locul 17 în topul vânzărilor în clasa compactă, cu 7 locuri mai jos decât în anul debutului.
Segmentul clasei compacte, al doilea ca volum din Europa, a totalizat 3,16 milioane de unități, adică 22% din totalul mașinilor noi vândute anul trecut pe continent.
Directorul executiv Sergio Marchionne afirmă că Fiat a decis să nu mai lanseze un hatchback convenţional care să rivalizeze cu Volkswagen Golf sau Ford Focus, ci să adopte o nouă strategie de produs similară cu cea luată de Nissan în 2007 când a înlocuit Almera cu Qashqai.
Noul crossover va fi comercializat în Europa în 2013, anul în care Bravo era plănuit să treacă la următoarea generație. Italienii aveau în intenție lansarea unui hatchback și a unei versiuni break.
Viitorul crossover Fiat va împărți platforma cu primul SUV sub sigla Alfa Romeo, plănuit să apară în 2014.