Ford vrea să demonstreze că sportivitatea și ecologia pot ajunge la un numitor comun. Pentru a-și susține teoria prin practică divizia europeană va adopta pe viitorul Focus ST un propulsor din noua generație EcoBoost. Acesta va fi capabil să ofere un raport optim între dinamică și consum.
Unitatea EcoBoost va folosi o configurație cu patru cilindri, față de cinci cât are actualul Focus ST. Camera de ardere, componentele motorului și gestiunea electronică vor fi concepute pentru a optimiza la maxim performanțele.
Sistemul turbo va asigura vigoarea specifică mașinilor sportive, în timp ce injecția directă va interveni asupra consumului dozând cantitatea de combustibil potrivită în orice moment.
Sub capotă, noul Focus ST va beneficia de un motor de 2.0 litri ce va dezvolta 250 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm. Transmisia cu 6 trepte va fi manuală, însă Ford ar putea introduce și o variantă echipată cu cutie automată.
Aerodinamica va contribui și ea la sporirea valențelor mașinii, prin câteva detalii aparent nesemnificative la partea frontală și spate.
Noul model va fi introdus pe piața europeană anul viitor. Focus ST va rămâne fidel tracțiunii față, cuplul motor fiind livrat trenului de rulare prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte.