BMW se apropie cu pași repezi de lumea vehiculelor electrice, subiect ce va deveni o realitate pentru primul constructor de automobile premium din lume peste exact trei ani. Concurența cu rivalii de la Mercedes-Benz și Audi este acerbă. Lupta se prefigurează deocamdată doar la nivel de concepte, fiecare producător venind cu inovațiile și experiența care începe să se acumuleze treptat pe un sector unde nimeni nu se detașează în mod evident. Dacă BMW se mândrește cu ActiveE, Audi a plusat cu trei versiuni e-Tron în timp ce Mercedes a venit cu propria viziune, conceptul Blue Zero.
Prin lansarea aşa-numitului “Megacity Vehicle” în 2013, BMW Group va aduce pe piaţă cel dintâi model cu transmisie electrică din portofoliul său. „Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, cu începere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai uşor decât maşinile convenţionale şi va stabili noi standarde în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă", a declarat Norbert Reithofer, preşedinte al Consiliului Director al BMW.
Automobilul va fi unul fără nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale mapamondului. Acesta este dezvoltat în prezent ca parte a "project i" şi va fi disponibil cu începere din 2013, ca o submarcă a BMW.
„Acest automobil va modifica radical industria auto aşa cum o cunoaştem. În prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piaţă un automobil în producţie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibră de carbon", a explicat Reithofer. „Ne numărăm printre primii producători care au urmat tendinţa spre o mobilitate electrică şi am acţionat corespunzător. Din ce în ce mai mulţi oameni de pe tot mapamondul sunt interesaţi de propulsia electrică. Mai mult, cercetările arată că mai bine de jumătate din populaţia lumii locuieşte deja în aglomerări urbane", a adăugat Reithofer.
În 2011 a fost lansat un nou program de teste, având la bază BMW Concept ActiveE. Renumitul Centru de Tehnologie şi Cercetare a Industriei Auto din China (CATARC) şi State Grid, compania de furnizare a energiei ce este deţinută de stat, sunt implicate ca parteneri în pregătirea, implementarea şi evaluarea utilităţii acestor automobile pentru modelele ce sunt anunţate a fi testate în China.
BMW a cules primele experienţe cu privire la automobilele cu transmisie electrică în urmă cu aproape 40 de ani, datorită unei versiuni modificate a modelului BMW 1602, care a fost maşina de deschidere în probele de marş şi de maraton ce au avut loc în cadrul Jocurilor Olimpice de vară din 1972.