Volkswagen este de neoprit. Brandul german își continuă dominația la vârful clasamentului european de vânzări într-o manieră care ne amintește de ambiția de a deveni numărul 1 în lume. Luna aprilie ne înfățișează un lider binecunoscut, același ca și în ultima jumătate de an, două modele în revenire, cât și o prezență neașteptată.
Surpriza se numește Passat, care, grație celor aproape 24.000 de exemplare livrate luna trecută, a avansat până pe locul 5 în topul de vânzări european, după cum reiese din datele publicate de compania de consultanță Jato Dynamics.
Deși volumul din aprilie este departe de cifrele realizate în lunile de vârf din 2008, anul când Passat înregistra vânzări record, locul 5 este cea mai înaltă poziție ocupată vreodată de modelul german în acest clasament.
Restilizarea mașinii de familie are ecouri clare, însă și politica prețurilor practicate a avut efectele sale în ecuația acestui record istoric.
Interesant este că în spatele lui VW Passat se află cinci modele foarte populare printre europeni, dintre care trei sunt de mare volum: Renault Clio, Peugeot 207, Opel Astra. Și mai surprinzător este faptul că surclasații au în medie prețuri de pornire cu 7.000 până la 10.000 de euro mai mici decât versiunea de intrare Passat.
Aproape 4.000 de unități separă modelul german de ocupantul locului 10, subcompactul Peugeot 207, iar diferența față de liderul VW Golf este de 18.000 de unități.
Passat este la a doua performanță pe acest an în topul european de vânzări, după ce în luna martie s-a poziționat pe locul 10.
TOP 10 EUROPA / aprilie
1. VW Golf - 42.101
2. VW Polo - 31.186
3. Ford Fiesta - 28.491
4. Opel/Vauxhall Corsa - 24.196
5. VW Passat - 23.968
6. Opel/Vauxhall Astra - 23.567
7. Renault Clio - 21.822
8. Renault Mégane - 20.507
9. Ford Focus - 20.470
10. Peugeot 207 - 20.040