Škoda se poate lăuda acum lumii întregi cu gama GreenLine, familia sa de modele ecologice. Recent, un model Fabia GreenLine a intrat pe mâna specialistului Gerhard Plattner, autorul a numeroase recorduri de consum. Testul iniţiat de cehi şi austriacul Plattner a urmat un traseu parcurs aproape integral pe autostrada A7, cea mai lungă autostradă din Germania.
Graţie pregătirii impecabile a maşinii dar şi a motorului turbodiesel cu 3 cilindri, consumul mediu afişat la finalul călătoriei a fost de doar 2,2 litri la 100 km. În total, cu un plin de rezervor Fabia GreenLine a parcurs 2.006 kilometri.
Rezultatul este unul impresionant, în condiţiile în care consumul mixt declarat de producător la acest model este 3,4 litri/100 km.
“Linia de modele Škoda GreenLine este un prim exemplu pentru condusul economic. În lumina evoluţiei preţurilor actuale la carburanţi, important nu sunt doar cheltuielile proprietarului maşinii, ci şi scăderea impactului poluării asupra mediului înconjurător. Cu un consum mult mai mic decât cel declarat în fişa tehnică, am dorit să arăt că pe lângă maşina în sine, fiecare conducător auto poate contribui la reducerea poluării mediului. Totul porneşte de la detalii mici, cum ar fi presiunea corectă a pneurilor”, susţine autorul acestui record de consum, Gerhard Plattner.
Testul de consum s-a desfăşurat pe 10 mai pe o rută ce pornit din vestul Austriei din oraşul Reutte, a traversat de la sud la nord Germania, până în sudul Danemarcei la Bov.
”Scopul principal al eforturilor noastre este de a oferi tehnologie eficientă pentru toate modelele noastre la preţuri accesibile, iar a doua generaţie Fabia GreenLine îndeplineşte aceste cerinţe”, declară un oficial Skoda.
Alimentarea maşinii cu carburant a fost supravegheată de IPMC - Police Motor Corporation, care a sigilat rezervorul maşinii la plecare.
Anterior acestui test, Plattner a mai iniţiat alte câteva probe cu modele din a doua generaţie Fabia GreenLine care au afişat un consum mediu de 2,7 litri la 100 km, valoare ce corespunde unor emisii de 71 g/km de dioxid de carbon.