Fiat lansează un produs revoluționar care ar putea să schimbe imaginea de consumator a motoarelor pe benzină. Tehnologia TwinAir vine să demonstreze că și propulsoarele Otto pot fi economice și prietenoase cu mediul, folosind sisteme convenționale ingenioase. Primele modele cu motoare bicilindrice TwinAir sosesc luna aceasta.
Acestea figurează deocamdată doar în oferta citadinelor 500 și 500C.
Fiat 500 TwinAir costă 12.900 de euro în Italia și Germania și va dispune de patru nivele de echipare. Modelul de top are un prețde bază de 16.900 de euro.
Versiunea cabrio 500C TwinAir este disponibilă la prețuri cuprinse între 15.700 și 19.300 de euro cu TVA. Costurile corespunde modelelor echipate cu varianta de motorizare de 85 CP.
Modelele dispun de două nivele de echipare Twin Air – ce include jante fumurii de 15 inch, kit sportiv pentru caroserie, ABS și EBD, 7 airbaguri și sistem start-stop, și oglinzi laterale încălzite, și Twin Air Plus – ce beneficiază de jante de 16 inch, aer condiționat cu reglare manuală, volan multifuncțional acoperit cu piele, sistemul Blue& Me, proiectoare de ceață, ABS+EBD+ESP, și tehnologiile ASR/MSR plus asistent la pornirea din rampă.
Cu o cilindree de 0,9 litri, noul agregat dezvoltat de Fiat Powertrain Technologies dispune de dimensiuni compacte și greutate redusă. Gama de motoare TwinAir va include pe viitor alte două versiuni ce vor dezvolta 65 și 105 CP.
Propulsoarele cu tehnologia TwinAir au doar doi cilindri care se remarcă printr-un consum foarte redus și emisii cu 43% mai mici decât ale unui propulsor obișnuit cu trei sau patru cilindri.
Din configurația acestora lipsesc axele cu came, în schimb un sistem de control electro-hidraulic al valvelor asigură reducerea consumul de carburant, graţie controlului direct al fluxului de aer din motor.
Versiunea TwinAir de 85 cai putere promite un consum mediu de 4 litri la 100 km. Demarajul de la 0 la 100 km/h are loc în 11 secunde, viteza maximă atinsă va fi de 173 km/h/
Motoarele pot fi cuplate la cutii manuale sau robotizate Dualogic.