Renault a mizat la ediția din acest an a salonului elvețian pe concepte. Captur este unul dintre acestea și aduce cu sine noua generație a limbajului de design dictată de Laurens van Acker. Micul SUV este totodată și un preambul la un posibil vehicul urban din aceeași clasă cu Nissan Juke.
Mașina de studiu măsoară 4,22 metri lungime, 1,95 metri lățime și 1,59 metri înălțime.
Designul exterior are ca punct de plecare conceptul DeZir, în timp ce interiorul se remarcă prin idei originile, unele dintre acestea urmând să fie aplicate și pe modelul de uzină.
La interior, consola, panourile ușilor și planșa de bord sunt acoperite cu un material translucid. Unele zone sunt fabricate din fibre elastice luminescente. Pedalierul este din aluminiu, iar scaunele din fața sunt realizate cu o structură de carbon şi fibre elastice.
Prototipul are în dotare un diferențial cu alunecare limitată, prototipul este echipat cu un diferențial și o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC cuplată la un motor diesel foarte eficient.
Captur aduce în atenție noua generație de motoare 1.6 dCi, care în următorii ani va deveni o prezență tot mai constantă până la înlocuirea totală a gamei 1.5 dCi.
Dieselul dezvoltat de Renault încorporează sistemul Twin-Turbo, disponibil acum pe motoarele de mare litraj, ce ajută la creșterea semnificativă a performanțelor. Unitatea generează 160 de cai putere și un cuplu de 380 Nm.
Motorul asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și poate atinge o viteză de top de 210 km/h, valori mai mult decât suficiente pentru un vehicul urban, însă, ceea ce atrage atenția în mod deosebit este consumul mediu, de numai 3,8 litri la 100 kilometri.