Renault se află într-o perioadă de schimbări profunde care țintesc un viitor prosper. Pentru a le face și mai vizibile, compania franceză scoate la lumină concepte cu tentă avangardistă, precum acest minion Captur. El figurează deja pe lista numeroaselor premierele mondiale pregătite pentru evenimentul de la Geneva.
Ca punte de reper, pe lângă design, putem enumera motorul diesel 1.6 dCi, dimensiunile compacte, interiorul de patru locuri și ușile pivotante. În mod cert, Renault Captur joacă un dublu rol: este o platformă a viitorului limbaj de design Renault și în același timp o proiecție în prezent a unui viitor crossover urban de talie mică. Mașina de studiu reiterează direcția următorului curent estetic adoptat de francezi, după ce anterior a fost evocat într-o manieră la fel de concretă de conceptul DeZir.
Prin aspect și proporții, Captur Concept te trimite cu gândul la Nissan Juke. Este suficient de pragmatic, masculin și surprinzător încât să suscite interes. Măsoară 4,22 metri lungime, 1,95 metri lățime și 1,59 metri înălțime, adică este perfect pentru utilizare în mediul urban.
Partea mecanică excelează prin toate aspectele sale, prototipul având în dotare un diferențial cu alunecare limitată, prototipul este echipat cu un diferențial și o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC cuplată la un motor diesel foarte eficient.
Captur aduce în atenție noua generație de motoare 1.6 dCi, care în următorii ani va deveni o prezență tot mai constantă până la înlocuirea totală a gamei 1.5 dCi.
Dieselul dezvoltat de Renault încorporează sistemul Twin-Turbo, disponibil acum pe motoarele de mare litraj, ce ajută la creșterea semnificativă a performanțelor. Unitatea generează 160 de cai putere și un cuplu de 380 Nm. Captur este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și poate atinge o viteză de top de 210 km/h, valori mai mult decât suficiente pentru un vehicul urban, însă ceea ce atrage atenția în mod deosebit este consumul mediu. Francezii avansează un rezultat interesant: 3,8 litri la 100 kilometri, adică mai puțin decât un Clio 1.5 dCi, în condițiile în care masa conceptului este de 1.300 kg.
La interior, consola, panourile ușilor și planșa de bord sunt acoperite cu un material translucid. Unele zone sunt fabricate din fibrelor elastice luminescente. Pedalierul este din aluminiu, iar scaunele din fața sunt realizate cu o structură de carbon şi fibre elastice.
O altă inovație este sistemul numit "Visio", care prin intermediul unei camere video montată pe parbriz proiectează pe un ecran imagini în timp real legate de starea drumului care urmează a fi parcurs, cu scopul de a reduce stresul din timpul condusului.