Ford este pregătit să introducă noua generație a celui mai bine vândut model al său. Focus va reveni în Europa într-o formă complet schimbată abia la începutul anului viitor, însă până atunci garnitura Ovalului Albastru se va îmbogăți cu versiunea sportivă ST. Aceasta va fi prezentată la toamnă, la Salonul Auto de la Paris împreună cu versiunile europene ale noului Focus Hatchback și Focus SW.
Noul Ford Focus ST va renunța la motorul de 2.5 litri – preluat de la Volvo, în favoarea unuia mai economic și puternic, un propulsor din noua generație EcoBoost, ce a debutat pe S-MAX și Galaxy Facelift. Noua generație ST va avea la dispoziție un agregat ce va produce aproximativ 250 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm livrat doar punții față.
Comparativ cu modelul actual, viitorul Focus ST va primi 25 de cai putere în plus, însă blocul motor va cuprinde doar patru cilindri față de cinci, cât dispune versiunea curentă.
Turbocompresorul și injecția directă vor ajuta noua mașină sportivă să devină superioară vechilor modele atât ca performanțe cât și la consum. Având în vedere scăderea cilindreei, propulsorul va utiliza mai puțin combustibil, iar emisiile vor fi diminuate considerabil.
Transmisia din dotare va fi o cutie manuală cu 6 trepte, însă la fel de bine am putea regăsi noua cutie automată PowerShift pe modelul sportiv. Suspensiile, direcția și sistemul de frânare vor aduce cu sine elemente noi, la fel ca și interiorul ce va primi scaune Recaro.
Ford Focus ST face parte din aceleași segment cu Renault Megane RS, VW Golf GTI, și Seat Leon Cupra.