Jeep mai are puțin timp până la debutul celui mai așteptat SUV al anului în America. După lansarea din luna aprilie la Salonul de la New York noua generație Grand Cherokee este gata să ajungă pe șosele și terenuri accidentate, locul unde apreciatul SUV își poate demonstra adevăratele sale calități.
Operațiunile de vânzare vor fi demarate luna viitoare, când modelul va debuta oficial la dealerii nord-americani. Noul Jeep Grand Cherokee este așteptat în Europa în luna august la un prețde peste 45.500 de euro.
Sub aspect estetic, noul SUV este complet schimbat dar păstrează caracteristicile tipice mărcii americane, respectiv linii drepte, suprafeţe plane, grilă cromată şi un profil masculin completat de pasajele evazate ale roţilor.
Modelul este bazat pe platforma tehnica a actualului Mercedes ML, şi beneficiază de două motorizări pe benzină V6 Pentastar şi V8 HEMI. Unitatea cu 6 cilindri are o cilindree de 3,6 litri, dezvoltă litri 280 cai putere şi un cuplu maxim de 353 Nm la 4.800 rpm. Motorul cu 8 cilindri are o cilindree de 5,7 litri, furnizează 360 de cai putere şi un cuplu motor ajunge la 520 Nm la 4.250 rpm.
Grand Cherokee dispune de o transmisie automată cu 5 trepte, asimilată motorului V6 şi una automată cu 6 trepte regăsită doar în combinaţie cu motorul V8. Pentru clienţii europeni vor exista şi câteva motorizări diesel preluate de la Mercedes ML, fie V6 de 190 CP, V6 de 224 CP, sau V8 de 306 CP, însă deocamdată acestea nu au fost confirmate. Versiunea de bază este disponibilă cu sistemul de tracţiune integrală permanentă Quadra-Trac I, iar sistemul Quadra-Trac II este disponibil doar opţional.
Jeep Grand Cherokee a crescut în dimensiuni, fiind mai lung cu 4,5 cm centimetri, şi cu 7,6 centimetri mai lat decât vechiul model.
Pe lângă cele două sisteme de tracţiune şi cele două propulsoare, Jeep Grand Cherokee este echipat cu suspensii independente pentru ambele punţi, un diferenţial cu alunecare limitată controlat electronic şi opţional cu o suspensie Quadra-Lift pe aer, cu cinci tipuri de setări diferite. Noua generaţie are o rezistenţă la torsiune cu 146 % mai mare decât cea a modelului precedent.