Ford nu este nici primul și nici ultimul producător auto ale cărui planuri sunt date peste cap de criza financiară. Cu toate că noul Fiesta se bucură de o largă apreciere în Europa, iar versiunea pregătită pentru piața nord-americană bate deja la porțile succesului, oficialii companiei au decis să înghețe proiectul versiunii de performanță RS până când piața va fi mai favorabilă, iar clienții mai receptivi. Motivele sunt clare: nu este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică, aceasta este părerea șefilor companiei.
Ford intenţiona să continue tradiţia începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă, potrivit afirmaţiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producţia de serie. „Pentru moment am renunţat la versiunea de top Fiesta RS, nu şi la ideea de a o lansa pe piaţă. Dacă împrejurările vor fi prielnice, noul model va fi lansat”, spun surse din cadrul Ford.
Programată să apară în anul 2010, noua generaţie Fiesta RS era şi prima ce urma să fie comercializată la nivel global. Din informaţiile deţinute până la această oră, noua versiune RS urma să primească o motorizare turbo pe benzină de 1,8 litri ce dezvolta 220 de cai putere. Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecţie iar întreaga putere o transfera punţii faţă prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj. Exteriorul purta amprenta unui kit sportiv cu apendice aerodinamice pe spoiler, praguri mai pronunţate şi jante din aliaj de dimensiuni mari. Modelul sportiv avea în echipare suspensii rigide şi sistem de direcţie servo-asistată.