Ford plusează cu o nouă alternativă, menită să aducă un consum şi costuri mai mici. Automobilele care funcţionează cu gaz petrolier lichefiat încep să aibă o priză tot mai mare la public, motiv pentru care în Europa noua generaţie Fiesta este disponibilă şi în versiunea pe GPL.
Aşa cum se obişnuieşte, vehiculele pe gaz sunt asociate unor motorizări pe benzină, în cazul de faţă unitatea 1.4 Duratec de 96 de cai putere. Montarea sistemului dual de alimentare, dezvoltat de specialiştii diviziei interne CNG-Technik, a ridicat costul versiunii Fiesta GPL cu 1.990 de euro faţă de modelul obişnuit cu motorul de 1.4 litri.
Conform informaţiilor publicate de Ford, autonomia de drum ajunge la 1.200 de kilometri, dacă se folosesc resursele din ambele rezervoare. Cel pentru GPL are o capacitate de 33,6 litri şi poate asigura parcurgerea a aproximativ 475 de kilometri.
Avantajul folosirii acestui combustibil se reflectă în preţul de vânzare, în schimb principalul dezavantaj îl constituie performanţele dinamice mai modeste ale motorului.
Ford Fiesta GPL este disponibil pe piaţa germană la un preţ de pornire 15.490 de euro. Acesta se alătură unei game bogate de modele cu sistem de alimentare dual, care modele precum Focus, Focus C-Max, Fusion, S-Max şi ceva mai nou Mondeo.
Ford anunţă că mai bine de jumătate din vânzările versiunii pe GPL vor fi acaparate de pieţele cu tradiţie ale mărcii, respectiv Germania, Italia şi Olanda. În ultimii doi ani Ford a vândut aproape 2.000 de vehicule pe gaz natural şi gaz petrolier lichefiat. Cel mai de succes automobil propulsat cu acest tip de combustibil este Focus.