Volkswagen a împlinit visul celor care şi-au dorit de foarte multă vreme o sportivă diesel pe segmentul compactelor.
Noul Golf GTD este exact ceea ce aşteptau nu numai iubitorii acestui model dar şi cei care caută să împace un stil de condus sportiv cu performanţele de consum excelente. Modelul a fost dezvăluit în premieră mondială ieri, 27 martie, cu ocazia salonului AMI de la Leipzig.
Versiunea GTD preia o mulţime de elemente la exterior de la fratele GTI, iar printre puţinele indicii care ne ajută să diferenţiem mai uşor cele două modele sportive sunt jantele din aliaj uşor "Seattle" de 17 inch, evacuarea cromată cu terminaţie dublă (evacuare dublă la GTI) şi grila traversată de două linii cromate (linii roşii la GTI).
Un detaliu la fel de important, cel legat de motorizare, poate fi aflat după acronimul afişat pe grilă şi uşa portbagajului sau după sunetul propulsorului la ralanti.
Golf GTD dispune de un propulsor 2.0 TDI ce generează 170 de cai putere şi o dinamică liniară, graţie cuplului motor ridicat disponibil în plaje de turaţii apreciabile.
Volkswagen susţine că sportiva diesel atinge o viteză maximă de 222 km/h şi sprintează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. În ciuda acestor performanţe consumul şi emisiile se menţin la un nivel scăzut, ba chiar impresionant: 5,3 litri/100 km consumă noul GTD iar cantitatea de dioxid de carbon eşapată corespunde unui volum de 139 g/km.
Modelul este echipat, la fel ca şi GTI cu o cutie DSG cu şase trepte, cea mai eficientă transmisie automată în momentul de faţă în opinia multor experţi în domeniu.
Interiorul nu diferă prea mult faţă de versiunea pe benzină, GTD având în habitaclu scaune sport, pedalier din aluminiu, volan sportiv şi finisaje în ton cu aerul sportiv al maşinii.
Golf GTD are pe piaţa germană un preţ de bază de 27.475 de euro şi va fi comercializat aproape simultan cu versiunea GTI, începând din vara anului curent.