Toyota introduce din acest an cel mai mic model al său pe piaţa europeană. Se numeşte iQ şi uimeşte prin funcţionalitate şi spaţiul interior.
Patru pasageri pot fi transportaţi în condiţii de confort normale, în ciuda faptului că modelul urban măsoară doar 2.985 mm lungime.
Primul minicar din istoria mărcii japoneze va fi comercializat în România în luna mai, cu versiunea de motorizare de 1,0 litru ce generează 68 de cai putere, la un preţ ce va fi comunicat ulterior.
Propulsorul oferit ca versiune de deschidere pentru micul automobil este o unitate cu 3 cilindri care consumă 4,2 litri/100 km şi emite 99 g km.
Modelul japonez va putea fi cumpărat şi în versiunea cu motor diesel, însă aceasta va fi disponibilă câteva luni mai târziu, mai exact înspre sfârşitul toamnei. Unitatea pe motorină, cu o capacitate cilindrică de 1.400 cmc, este împrumutată de pe Yaris şi dezvoltă 90 de cai putere. Propulsorul consumă doar 4.0 litri/100 km iar emisiile se situează la 105 g/km de CO2.
Tot în decursul anului 2009 va fi introdus al doilea motor pe benzină, agregatul de 1,3 litri de 99 CP, echipat cu sistemul start-stop.
Pentru a se asigura că pasagerii beneficiază de protecţie maximă în caz de impact, iQ a fost echipat cu numai puţin de 9 airbaguri. Merită menţionat faptul că, pe lângă airbagurile frontale, cortină, laterale şi pentru genunchi, în dotarea maşinii de oraş se mai află şi un airbag inovativ pentru lunetă ce este activat când maşina este lovită din spate.
Toate versiunile de echipare, trei la număr - iStyle, iSports şi iUrban, dispun în echiparea standard de ABS, controlul stabilităţii (VSC) şi distribuţia electronică a forţei de frânare - EBD.