Renault priveşte partea pozitivă a recesiunii, încercând să profite la maxim de toate oportunităţile care se ivesc.
Deşi nu sunt neapărat la modă, maşinile ieftine au devenit foarte căutate în ultima perioadă iar francezii se grăbesc să răspundă cu o ofertă pe măsură. Renault vede în vechiul Clio, automobilul perfect pentru a traversa cu bine criza, un vector de dinamizare al vânzărilor intrate în impas, motiv pentru care va fi reintrodus cât mai curând în Franţa.
Chiar dacă Clio II a fost din producţia de serie - pentru Europa de Vest în anul 2005, el a continuat să fie asamblat în Slovenia comercializat pe anumite pieţe din estul Europei sub denumirea Clio Campus.
Dacă vor exista cereri Renault este decis să „repete figura” şi în alte ţări, vânzările modelului Clio II având ca efect imediat redresarea cotei de piaţă a constructorului din Hexagon.
Pentru a putea acoperi numărul de comenzi pe piaţa internă, producţia va fi transferată din Slovenia în Franţa, mai precis la uzina din Flins unde vor fi fabricate 8.000 de unităţi anual.
Partea plină a paharului nu este doar sporirea vânzărilor ci şi asigurarea locurilor de muncă, un angajament făcut guvernului în schimbul unui ajutor financiar de 6 miliarde de euro.
Lansarea vechiului hatchback va permite păstrarea unui număr de 400 de locuri de muncă, în timp ce la uzina Novo Mesto din Slovenia angajaţii Renault se vor ocupa în continuare doar de fabricaţia noului Twingo, al doilea model ca volum de vânzări în luna februarie în Franţa.
După conaţionalii de la Peugeot care relansează un model mai vechi într-o ţinută oarecum nouă - modelul 206+, Renault este cel de al doilea producător european care îşi completează gama actuală cu un automobil vechi şi ieftin.