Tata este un nume foarte cunoscut amatorilor de maşini ieftine, în Europa, producătorul indian făcându-se remarcat în mod deosebit prin gama de modele Indica. Viitorul le rezervă europenilor câteva surprize în plan automobilistic, una dintre acestea fiind minicarul Nano ce şi-a făcut debutul la Salonul Auto de la Geneva.
În ţara de origine, Nano este supranumită „maşina poporului” şi costă mai puţin de 1800 de euro. Versiunea europeană, prezentată de curând şi care mai poate fi admirată până pe 15 martie, va fi mai scumpă, mai aspectuoasă şi evident adaptată gusturilor noastre.
Cu un preţ de pornire de aproximativ 5.000 de euro, cu toate taxele incluse, Tata Nano devine cel mai accesibil automobil pe piaţa europeană şi dacă mâine ar fi comercializat, vânzările ar exploda graţie recesiunii care a reorientat cumpărătorii spre modele ieftine.
Dar maşina de buget a indienilor nu va fi disponibilă până în anul 2011 când este prevăzută să debuteze în Europa. Din mai multe motive, concernul Tata nu este încă pregătit să livreze acest model pe Bătrânul Continent, standardele în materie de siguranţă şi poluare, dar şi detaliile privind suportul logistic, producţia şi distribuţia urmând a fi finalizate în următorii doi ani.
Dezvelită la Geneva, versiunea europeană a modelului Nano va dispune de un design mai calitativ, un plastic mai bun la interior, iar sub aspect tehnic va include dotări ca direcţie acţionată electric, ABS, mai multe airbaguri, transmisie automată cu 5 trepte. Lista echipamentelor va fi completată de jante din aliaj, aer condiţionat şi geamuri electrice.
Automobilul de buget Nano măsoară 3,29 m lungime, 1,59 m lăţime şi 1,60 m înălţime.
Va fi oferită o singură versiune de motorizare de 1,0 litru ce va dezvolta 45 de cai putere.