Škoda a captat atenţia nu numai prin numărul mare de premiere ci şi prin conţinutul acestora. Fabia Scout este cea de a doua lansare importantă a constructorului ceh la Geneva, despre care nu se poate spune că a fost eclipsată de apariţia debutantului Yeti.
Deşi modelul de serie nu putea să rezerve mari surprize în raport cu prototipul prezentat în urmă cu an şi jumătate, noul vehicul a trezit interesul celor din jur, care probabil în marea lor majoritate au dorit să-l compare cu fratele său mai mare Octavia Scout.
În primul rând, Fabia doar „mimează” idea de crossover prin simplul fapt că este disponibilă doar cu tracţiune faţă. O versiune 4x4 este exclusă, probabil din dorinţa de a nu afecta intrarea pe piaţă a noului Yeti, idee motivată şi de faptul că Fabia Scout cu tracţiune pe faţă este mult mai accesibilă ca preţ.
Dimensiunile exterioare sunt aceleaşi ca şi la versiunea de familie Combi din care derivă: lungime 4,24 m, lăţime, 1,64 m şi înălţime 1,50 m, ca de altfel şi coeficientul de rezistenţă aerodinamică - 0,32. Fabia Scout dispune de geamuri fumurii, scaune mai tari, cu o mai bună susţinere, gardă la sol ridicată, jante Arktos cu dimensiuni de 16 sau 17 inch şi patru motorizări: două pe benzină de 1,4 litri de 86 de cai putere, respectiv 1,6 litri de 105 cai putere şi două turbodiesel de 1,4 litri de 80 cai putere, respectiv 1,9 litri de 105 cai putere. Acestea din urmă sunt echipate cu filtru de particule, ce reţine particulele solide din gazele de evacuare ale motorului.
Conform datelor oferite de Škoda, consumul mediu al motorului pe benzină de 86 CP este de 6,5 l/100 km, în timp ce unitatea de 105 cai putere consumă 6,9 la sută. Versiunile diesel pe Fabia Combi Scout, au consum de 4,6 l/100 km în cazul motorului 1.4 TDI şi 4,9 l/100 km pentru modelul echipat cu unitatea 1.9 TDI. Cifrele de consum sunt identice cu cele ale modelului Fabia Combi, asta pentru că modelul Scout are aceleaşi dimensiuni, dotări şi masă.
Portbagajul noii versiuni dispune de 480 de litri, iar volumul total de stocare poate ajunge până la 1460 de litri, cu bancheta rabatată. Detaliile care individualizează versiunea Scout sunt bosajele din plastic aplicate caroseriei, care conferă robusteţe şi un aspect spartan, proiectoarele de ceaţă şi barele de amarare. Interiorul nu aduce nimic în plus faţă de Fabia Combi, cu excepţia unui pedalier din aluminiu şi pragurile personalizate cu numele Scout, care apare şi pe caroserie.