Ieri a fost ultima zi când publicul european a putut face cunoştinţă cu cele mai noi creaţii ale industriei auto. Salonul Auto de la Paris şi-a deschis porţile pe 4 octombrie având pe desfăşurător destule noutăţi şi surprize, ceea ce l-a făcut foarte atractiv. Presa a fost, ca întotdeauna, primul invitat, zilele speciale pentru mass-media fiind rezervate pe 2 şi 3 octombrie.
Premiere mondiale şi europene
Mai multe şi mai fascinante ca niciodată. Peste 90 de noi modele s-au perindat pe rând pe scena salonului, atenţia fiind îndreptată asupra noilor generaţii, multe dintre ele urmând a primi botezul asfaltului chiar imediat după încheierea festivităţilor.
Chiar dacă numărul reprezintă un nou record absolut, asta mai puţin contează, dar ceea ce merită menţionat este că anul acesta fiecare producător avea cel puţin un vehicul ecologic la stand, semn că era maşinilor cu emisii curate nu este foarte departe.
Concepte
Aşa cum era de aşteptat, Salonul de la Paris a fost pretextul perfect pentru o bună parte din producători pentru a ne indica direcţia pe care o vor urma în viitorul nu foarte îndepărtat. Viziunile, cristalizate sub forma unor concepte, unele excentrice altele mai domestice, au umplut de uimire şi admiraţie pe curioşi.
Ediţia din acest an a fost dominată de conceptele futuriste şi exclusiviste. Francezii au fost amfitrioni la acest capitol, prototipurile Citroen Hypnos, Renault Ondelios şi Peugeot RC Hymotion 4 fiind atracţiile principale evenimentului. Însă, „la crème de la crème" au fost fără discuţie Mercedes ConceptFASCINATION, Lamborghini Estoque şi Citroen GT, ultimul fiind, în opinia tuturor, conceptul cel mai reuşit.
Cât priveşte prototipurile „mai lumeşti” aflate foarte aproape de producţia de serie, aici consemnăm prezenţa noilor Audi A1 Sportback, BMW X1 Concept, Honda Insight, Mini Crossover şi BMW Seria 7 ActiveHybrid. O foarte bună impresie au lăsat şi scandinavii de la Saab cu 9-X Air, Renault cu Z.E Concept , Mazda cu Kyiora şi Nissan cu micuţul Nuvu, concepte care au bifat la capitolul inovaţie.
A fost una din puţinele dăţi când modele aflate în faza de studiu au eclipsat modele de serie, ceea ce arăta că publicul este interesat în egală măsură să afle ce îi rezervă industria auto nu numai acum ci şi pe viitor.
Modele de serie
Lansările de la Paris au pus faţă în faţă viitorii rivali. Fiecare şi-a putut cântări adversarul, însă publicul va avea ultimul cuvânt.
Cel mai interesant duel este fără discuţie cel din clasa compactă dintre Volkswagen Golf VI şi Renault Megane III, ambele modele debutând aici.
O situaţie similară găsim în clasa subcompactă, Hyundai i20 cu Seat Ibiza, în clasa medie, Opel Insignia şi Toyota Avensis, segmentul crossover, Kia Soul cu Toyota Urban Cruiser, în clasa mini, Ford Ka şi Nissan Pixo.
Dintre modelele prietenoase cu mediul, poate cea mai interesantă apariţie este mult aşteptatul Chevrolet Volt. Tot la capitolul hibride, Mercedes, Kia, BMW şi Hyundai au prezentat vehicule eficiente la consum, care respectă normele de poluare Euro 5.
Frumuseţile feminine, reţetă de succes
Fetele sunt nelipsite la saloanele auto. Există o legătură strânsă între femei şi maşini, aspect pe care contează foarte mulţi dintre expozanţi. Şarmul şi gingăşia lor pun în valoare maşina, însă uneori chiar o eclipsează. Totuşi, la astfel de evenimente animatoarele sunt o prezenţă discretă, adeseori acestea fiind asaltate cu invitaţii şi numere de telefon. Un lucru este cert, franţuzoaicele sunt frumoase - cele de la salon, dar nu mai frumoase ca româncele. Spre deosebire de ale noastre - cele de la SIAB, sunt mai stilate, fine şi mai bine îmbrăcate, îţi zâmbesc şi ştiu cum să se comporte în faţa obiectivului camerei de fotografiat. Ele înţeleg şi îşi fac meseria de hostess ca la carte. O remarcă importantă ar fi aceea că cele mai frumoase franţuzoaice de la salon au fost la standurile italienilor! Se detaşează de „restul plutonului” fetele de la Alfa Romeo. Asta ne aminteşte de sloganul companiei, „La Belleza Non Basta!” - frumuseţea nu-i de ajuns.
Pe o parte din superbele fete de la salon le puteţi admira în galeria foto alăturată.
Au revoir, Mondial de l'Automobile!
11.000 de jurnalişti şi aproape 1,5 milioane de vizitatori au trecut pragul Salonului Auto de la Paris care a aniversat 110 ani de la debut. Capitala Franţei a fost timp de două săptămâni cel mai fierbinte punct pe harta industriei auto, locul unde constructorii au dat noi răspunsuri la provocările lumii moderne de astăzi.
Următoarea ediţie a Salonului Auto de la Paris se va desfăşura în anul 2010.
Acum, industria de profil îşi îndreaptă toată atenţia spre următorul mare eveniment, Salonul Auto de la Detroit, desfăşurat între 11 şi 25 ianuarie 2009. Până atunci, producătorii ne pregătesc alte noutăţi interesante care vor ieşi la lumină în luna noiembrie la Los Angeles şi decembrie la Bologna.
(21 oct 2008, 08:26:08
Ma asteptam sa vad niste poze cu masinile cele mai apreciate de public si nu cu gagici. Am vazut si eu pe Youtube lansarea noului VW CC in L.A. si am ramas surprins pentru ca nu am vazut nici o domnisoara pe acolo. Au luat cuvantul presedintele VW, niste ingineri, designeri adica oameni care stiu despre ce vorbesc. Poate reveniti cu niste fotografii mai serioase!