Kia este la prima încercare cu tehnologia care va domina pe viitor industria auto. Pretenţiile emise de cel mai vechi producător de automobile din Coreea, pălesc în faţa marilor provocări ale lumii de astăzi - maşinile ecologice. Un subiect de actualitate şi pentru Kia, care la salonul parizian a expus patru modele prietenoase cu mediul, printre care şi Cee’d Hybrid. Vorbim deocamdată de un prototip, bazat pe versiunea Cee’d hatchback cu cinci uşi, conceput de inginerii Centrului de Cercetare şi Dezvoltare al diviziei Kia Europe, ce foloseşte acelaşi sistem de propulsie disponibil pe Soul Hybrid, concept lansat tot în cadrul evenimentului de la Paris.
Versiunea ecologică este antrenată de o unitate pe benzină de 1,6 litri şi un motor electric de 15 kW care la nevoie va da „o mână de ajutor” propulsorului termic în momentele de acceleraţie sau suprasarcină, el alimentându-se şi cu energia acumulată la frânarea vehiculului.
Producătorul susţine că ţinta principală este îmbunătăţirea performanţelor motorului, versiunea de serie urmând să consume 4.8 l/100 km şi să producă 114 g/km de dioxid de carbon, suficient cât să se încadreze în limita normelor Euro 5.
Prototipul Cee’d Hybrid nu prezintă modificări de ordin aerodinamic sau estetic sau la trenul de rulare. Tot ca o premieră este anunţată şi prezentarea oficială a versiunii Cee’d ISG echipată cu un sistem inovativ stop-start care ajută la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor cu până la 15%. Tehnologia inteligentă ISG (Idle Stop&Go) gestionează momentele de funcţionare ale motorului, acesta fiind oprit când maşina este blocată în trafic şi repornit atunci traficul este mai degajat. Kia va introduce Cee’d ISG la începutul anului viitor, în timp ce clienţii care vizează hibridul vor trebui să aştepte până în 2010 când modelul va intra în producţia de serie.