Kia îşi respectă promisiunile faţă de mediul înconjurător. Coreenii au împărtăşit jurnaliştilor aflaţi la Salonul Auto de la Madrid o parte din preocupările companiei legate de protejarea mediului dar şi proiecte de viitor care urmează a se derula din 2009.
În cadrul aceluiaşi eveniment, a fost lansat oficial noul Eco Cee’d, primul automobil ecologic al mărcii Kia, ce se aliniază cerinţelor tot mai exigente în materie de poluare. Vorbim despre versiunea de uzină, ce va intra în producţia de serie în decembrie 2008.
Eco Cee’d echipat cu tehnologia „stop-start” şi propulsor diesel ce respectă normele de poluare Euro 5, valabile din ianuarie 2011. Versiunea verde utilizează un motor CRDi de 1.6 litri cu parametri tehnici modificaţi, transmisie cu 6 rapoarte, care înlocuieşte cutia manuală cu 5 viteze aflată pe modelul Cee’d şi pneuri ultra-low resistance, cu rezistenţă foarte scăzută la rulare, furnizate de Michelin.
Propulsorul a fost supus şi el unei atente analize, în urma căreia, producătorul a redus frecările din interiorul blocului motor, a fixat timpii de injecţie şi a modificat nivelul gazelor reziduale eşapate. Astfel, nivelul emisiilor a ajuns la 104 g/km de dioxid de carbon, cu 8,4% mai puţin decât la versiunea obişnuită dotată cu acelaşi agregat diesel, plasând modelul Kia în topul primelor trei vehicule din segmentul compactelor ecologice.
Kia Eco Cee’d nu este doar un automobil prietenos cu mediul dar şi economic. Schimbările suferite la motor, transmisie şi trenul de rulare au ajutat la scăderea consumului de combustibil cu 17%. Cu alte cuvinte, compactul Eco Cee’d va avea nevoie de doar 3,9 litri de motorină pentru a parcurge 100 kilometri. Treptele 4,5 şi 6 sunt mai lungi, aspect ce favorizează reducerea consumului la schimbarea dintr-o treaptă inferioară într-una superioară şi invers la turaţii mari. Mai mult decât atât, pentru a garanta funcţionarea cât mai eficientă a motorului şi transmisiei, a fost montată o unitate de control ECU denumită Shift Indicator ce recomandă pe un display ce treaptă a cutiei poate fi folosită la o anumită viteză în aşa fel încât să obţii cel mai mic consum.
De asemenea pentru a atinge aceste performanţe Kia a operat câteva modificări la aerodinamica maşinii, unde coeficientul Cx a scăzut de la 0.33 la 0.29. Îmbucurător este faptul că s-au păstrat toate ingredientele versiunii comune Cee’d, respectiv servo-direcţia asistată electric, suspensiile independente şi sistemul de frânare, ceea ce face ca Eco Cee’d să fie foarte plăcută la condus. Modelul ecologic al coreenilor de la Kia va fi asamblat la uzina slovacă din Zilina şi va fi disponibil în versiunile de caroserie hachtback cu 3 şi 5 uşi dar şi break.
Primele exemplare din noua linie „Eco” vor sosi la concesionari în februarie 2009. Kia Eco Cee’d va rivaliza în segmentul compactelor „verzi” cu Ford Focus ECOnetic şi Volkswagen Golf Bluemotion.