Ford ne va arăta peste două luni latura sălbatică a popularului Focus. Ovalul Albastru intenţionează să prezinte în luna iulie la Salonul Auto de la Londra cea mai puternică versiune de serie a modelului compact.
Botezat RS, Racing Sport, automobilul de performanţă va fi echipat cu accesorii aerodinamice, elemente estetice şi un pachet de dotări interesante la interior ce vor face ca bolidul Ford să fie foarte atractiv pentru tineri, spune un oficial al companiei care a dorit să rămână sub protecţia anonimatului.
Dezvoltarea viitoarei generaţii este pe ultima sută de metri şi se desfăşoară în cel mai mare secret la o uzină din Germania.
Conform aceleiaşi surse, Ford se gândeşte la posibilitate de a oferi noua generaţie RS şi pe versiuni de caroserie sedan sau wagon (break).
În urmă cu câteva luni Ford dădea asigurări că va optimiza manevrabilitatea, ca urmare a introducerii unui diferenţial semi-activ cu alunecare limitată, poziţionat între roţile punţii faţă, dispozitiv mecanic care va îmbunătăţi semnificativ tracţiunea şi momentele de cuplu.
Kit-ul sportiv va mai include spoiler cu prize de ventilaţie integrate, jante de 19 inch, bare anti-ruliu.
În ceea ce priveşte propulsia, inginerii vor folosi configuraţia motorului turbo cu 5 cilindri în linie de la Volvo iar puterea va creşte cu 30% până la 280 CP. Comparativ cu ultimul vehicul de performanţă, Focus ST, viitorul Ford Focus Racing Sport dispune de 55 de cai putere în plus, îndeajuns pentru a ne convinge că este în vârful gamei Focus.
Viitorul model nu va dispune de tracţiune integrală, deşi sistemul ar fi indicat în condiţiile unei ţinute de drum mult mai echilibrate. Modelul european va rămâne fidel tracţiunii faţă, soluţia fiind agreată mai ales din punct de vedere financiar.
Ford intenţionează să asambleze la 10.000 de exemplare Focus Racing Sport, la un preţ estimativ de 33.600 de euro bucata.