General Motors plănuieşte o reducere masivă a producţiei de modele SUV şi Pick-up. Măsura va fi însoţită de concedierea a 3.500 de angajaţi de la patru uzine importante, aflate pe teritoriul Statelor Unite. „Creşterea preţului la combustibili, stagnarea economiei, trendul de piaţă actual şi de viitor, ne forţează să aliniem produsele noastre la realitatea pieţei”, declară Troy Clarke, preşedintele General Motors North America. Oficialul mai spune că în 2008 se vor fabrica cu 50.000 de vehicule SUV şi 88.000 de modele pick-up mai puţin decât era prevăzut iniţial pentru acest an.
Volvo cheamă la service nu mai puţin de 65.000 de automobile. Constructorul suedez a depistat o problemă la sistemul electronic ce declanşează un set de airbag-uri. Defecţiunea, localizată la partea de software, întârzie deschiderea acestora în cazul unui impact lateral. Automobilele vizate sunt modelele 2008 V70 şi XC70. Acţiunea va afecta doar clienţii din Europa, care în scurt timp vor fi înştiinţaţi prin intermediul unor scrisori că trebuie să se prezinte urgent la service.
Ford Motor Company a anunţat o creştere spectaculoasă a profitului în ciuda declinului mărcii pe piaţa nord-americană. Gigantul auto a raportat un profit net cifrat la 100 de milioane de dolari pe trimestrul întâi al acestui an, volumul comercial fiind susţinut de vânzările ridicate din Europa şi America de Sud. O contribuţie importantă la revigorarea vistieriei Ford au avut-o şi pieţele emergente din Asia şi Africa. Performanţele companiei i-au uimit până şi pe analişti care estimau doar o scădere sensibilă a pierderilor. Ford Motor Company a reuşit în perioada 01 ianuarie - 31 martie 2008 să ridice cota profitului operaţional la peste 525 de milioane de dolari, faţă de 172 milioane de dolari pierderi, în urmă cu un an. Manufacturierul a declarat profituri însemnate ale diviziilor Ford Europe şi Ford South America, de 739 milioane de dolari, respectiv 257 milioane de dolari.
„Pentru anul 2008 cuvântul de ordine este competiţia cu noi înşine, suntem totuşi foarte optimişti asupra reuşitei noastre în ciuda presiunilor exercitate de adversarii de pe piaţă” a declarat Alan Mulally, directorul executiv al companiei Ford. „Până acum, planul nostru funcţionează” mai adaugă înaltul oficial.
Skoda a produs modelul Fabia cu numărul 2.000.000. Evenimentul s-a petrecut pe 24 aprilie la uzina din Mlada Boleslav, Cehia. Maşina aniversară este o versiune break, Fabia Combi, de culoare Satin Grey Metallic, propulsată de un motor de 1.4 litri. Lansată în anul 2000, prima generaţie Fabia şi-a găsit 1.8 milioane de clienţi. Din primăvara lui 2007, Skoda a introdus a doua generaţie, care se mai asamblează în Rusia, India şi Ucraina. Din ianuarie 2008 şi până în prezent s-au fabricat peste 45.000 de exemplare la cele patru uzine Skoda.