Fiat a revenit la prima sa iubire din acest început de secol 21.
Convinşi de impactul pe care l-a avut precedenta generaţie, italienii nu au avut nevoie de un motiv mai bun pentru a-l readuce în atenţie pe Bravo.
Noul model inspiră încredere, emană prestanţă şi combină frumuseţea cu prestaţiile excelente. Ca orice latin, Bravo este un tip temperamental în comportament, dar cu o privire foarte caldă. Interiorul este primitor, spaţios şi organizat atent, neobişnuit de bine organizat pentru o compactă cu rădăcini peninsulare.
Ne-a plăcut în mod deosebit felul în care este tratat fiecare pasager, dar mai ales şoferul. Scaunele sunt confortabile, cu o bună susţinere laterală dar se putea şi mai bine de atât. Surprinde calitatea materialelor, foarte plăcute la atingere.
Exteriorul cu trăsăturile specifice unui „latin” impresionează prin designul curat, atent lucrat, ce denotă o abordare serioasă a fiecărui centimetru de caroserie.
Pasagerii nu vor duce dorul confortului, pentru că îl au la picioare. Bravo se încadrează perfect în segmentul C, însă dimensiunile sale, 4,34 m lungime, 1,79 m lăţime, 1,49 m înălţime, îl plasează peste o seamă de concurenţi notorii.
Modelul italian stă foarte bine la capitolul siguranţă. Atât la partea de securitate pasivă, cât şi cea activă, Bravo se remarcă prin excelentele sale dotări: 7 airbaguri, centuri în trei puncte cu pretensionare şi limitator de sarcină, la care se adaugă sistemele ABS, EBD, ESP şi ASR.
Transmisia acţionează precis fiecare treaptă, în timp ce acul vitezometrului trece cu nepăsare peste fiecare cifră de pe bord. Există patru variante de echipare Active, Dynamic, Emotion şi Sport, ce nu dezamăgesc în privinţa dotărilor standard.
Gama de motorizări este formată din 5 unităţi grupate astfel: trei benzină 1.4 litri de 90-120-150 CP şi diesel Multijet 1.9 litri de 120 -150 CP.
Preţul se situează şi el la cote rezonabile în cadrul segmentului C. Noul Bravo costă între 13.977 şi 19.576 euro, cu TVA inclus.