Ford susţine că a descoperit reţeta automobilului croit după dorinţa clientului. Dacă este să dăm crezare celor afirmate, atunci însemnă că în sfârşit avem un model fără cusur, care să satisfacă orice pretenţie a clientului.
Va trebuie totuşi să aşteptăm ziua de 20 aprilie, data la care compania va lansa în cadrul Salonului Auto de la Beijing două versiuni noi ale monovolumului S-MAX, pentru a ne convinge pe deplin că este adevărat ce ni s-a spus. Automobilul aflat la graniţa perfecţiunii este modelul care în 2007 a primit premiul „Maşina anului 2007 în Europa”.
Variantele pregătite de Ford sunt Trend şi Flagship ce dispun de 5, respectiv 7 locuri, şi prezintă caracteristici mult îmbunătăţite ale confortului interior, spaţiului pentru bagaje şi economiei de combustibil.
Nigel Harris, managerul general în cadrul departamentului de vânzări al Ford Changan Company spune că: “Versiunile S-MAX pregătite de noi sunt spaţioase, sigure şi convenabile ca preţ. Introducerea modelului cu 5 locuri este perfect justificată şi ilustrează abilitatea Ford de a oferi clienţilor chinezi, automobile şi dotări pe care ei le doresc”, conchide oficialul.
Ford S-MAX Trend dispune de o capacitate a portbagajului cu 185 de litri mai mult decât la versiunea europeană, şi este oferit în versiunea de motorizare pe benzină de 2,3 litri ce produce 117 kW la 6.500 rpm şi un cuplu motor de 205 Nm disponibil la 4.000 rpm. Agregatul ce dispune de tehnologia de injecţie superioară VCT, este cuplat la o transmisie automată în 6 rapoarte.
Cât despre versiunea S-MAX cu 7 locuri, Nigel Harris răspunde scurt: este mai avantajos decât un sedan sau oricare MPV. Direcţia precisă, agilitatea, aspectul sportiv, designul kinetic plin de energie şi versatilitatea sunt alte beneficii ce nu se regăsesc la alte monovolume.
Ambele versiuni Trend şi Flaghsip au ca dotări standard proiectoarele de ceaţă, senzori de parcare, ABS şi EBD, în timp ce sistemul ESP (Elecronic Stability Program) este oferit opţional. În varianta de echipare Ghia, Ford oferă standard airbag-uri laterale doar pentru pasagerii din faţă.