Ford nu s-a lăsat impresionat de lansările vecinilor de stand dar şi al rivalilor.
A pregătit pentru Geneva trei modele noi pentru Europa ce au fost suficiente pentru a demonstra că familia de automobile devine tot mai puternică şi influentă.
Pe lângă premiera mondială a noului Fiesta şi debutul versiunii de serie Kuga, explozia de premiere a continuat cu simpaticul Focus Coupe Cabrio. Este ultima declinare a popularului Focus, vehicul care în momentul de faţă beneficiază de cea mai diversificată gama de modele în clasa supermini.
Ford continuă filosofia „kinetică” a limbajului design, însă în forma sa nouă adoptată de toate noile versiuni Focus Facelift.
Modificările principale sunt operate la grila frontală, blocuri optice şi spoiler, ce va include o uriaşă priză de aer trapezoidală. Capota uşor înălţată iese în evidenţă prim lamela cromată aşezată în dreptul calandrului. Pasajul roţilor ce se continuă la praguri şi spoilere denotă caracterul impetuos al vehiculului supermini dând exteriorului o notă de originalitate. Stopurile includ tehnologia LED iar plafonul se mândreşte cu două bare cromate ca suport pentru bagaje.
Interiorul nu excelează prin nimic, însă notabilă este prezenţa unor noi materiale pentru scaune şi diversificarea paletei de culori pentru tapiţerie. În habitaclu şoferul va avea la dispoziţie sistemul HMI (Human Machine Interface) ce a debutat pe Mondeo şi despre care se spune că uşurează activitatea la volan, de zi cu zi, a conducătorului auto. Şi interiorul este nou dar numai la capitolul design şi materiale. Aici Ford se pare a avut destulă inspiraţie şi a decorat habitaclul de aşa manieră încât noul Focus să arate într-adevăr ca o nouă maşină.
Sub aspectul tehnic există unele delicii deloc neglijabile. La partea de transmisie va fi disponibilă o cutie manuală în 5 trepte iar pe viitor va exista şi o cutie automată cu şase trepte de viteză şi dublu ambreiaj prezentă numai în combinaţie cu un propulsorul turbodiesel 2.0L Duratorq.
De reţinut este şi faptul că Focus CC este dotat în premieră cu un sistem de control al presiunii în anvelope care funcţionează ca un dispozitiv de alarmare al şoferului când pneurile încep să piardă aer. Propulsia este formată din patru unităţi, două turbodiesel Duratorq de 109 şi 136 de CP şi două pe benzină Duratec de 1.6 litri-100 cai putere şi 2.0 litri de 145 de cai putere.