Mazda nu a oferit surprize la Geneva, singurele premiere anunţate pentru evenimentul din Elveţia fiind două versiuni derivate din modele deja lansate şi prezentate publicului european.
Mazda2 Hatchback în 3 uşi a fost principala atracţie la standul constructorului japonez, unde vizitatorii au putut admira şi varianta break a sedanului de clasă medie Mazda6.
În ceea ce priveşte micul model compact, acesta surprinde prin echilibrul stilistic, deşi de regulă maşinile în 3 uşi sunt mai puţin armonioase la exterior.
Noua versiune se alătură generaţiei lansate anul trecut în octombrie, care numai în luna ianuarie şi-a găsit peste 18.000 de clienţi în Europa.
Versiunea de faţă nu diferă cu nimic la partea de design, motorizări, platformă, faţă de Mazda2 în 5 uşi, lipsa uşilor din spate fiind singurul indiciu care ne ajută să nu confundăm actualul model cu cel deja aflat pe piaţă.
Dezvoltarea variantei de caroserie cu 3 uşi a fost făcută sub semnul competitivităţii, prin favorizarea prestaţilor cu tentă sportivă obţinute cu un consum minim de carburant. Niponii s-au concentrat asupra coeficientului aerodinamic pe care l-au adus până la valoarea Cx=0.31, iar cu ajutorul unor propulsoare de mic litraj, respectiv benzină 1,3 litri de 75 cai putere şi diesel MZ-CD de 1,4 litri ce produce 68 de cai putere, Mazda şi-a îndeplinit obiectivul de a oferi un mini-model sportiv. Senzaţia este mult mai puternică la versiunea de motorizare de 1,5 litri care produce 86 de cai putere.
În ciuda dimensiunilor sale, Mazda2 este un vehicul sigur, dovada fiind punctul maxim obţinut la sesiunea de teste efectuată de EuroNCAP.
Dacă includem şi cele şase airbaguri, ABS, distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD), sistemul de asistare la frânarea de urgenţă, plus centurile de siguranţă cu puncte de prindere mai joase, avem suficiente motive să credem că pasagerii pleacă la drum cu un bagaj serios de confort psihic.
Spaţiul destinat bagajelor este similar versiunii în 5 uşi, respectiv 250 de litri sau 787 de litri când bancheta spate este pliată. Dimensiunea ampatamentului de 2,49 metri şi modificarea ingenioasă a liniei plafonului permit un nivel se confort superior multor modele compacte din clasa B. Mazda mai pune la dispoziţie şi linie sportivă a acestei versiuni în 3 uşi ce dispune de spoiler frontal special modificat, praguri evazate şi eleron montat în plafon.
Interiorul propune elemente de top: scaune Recaro, volan sportiv cu trei raze similar cu cel de pe Mazda MX-5 roadster, inserţii cromate şi o consolă centrală dotată cu schimbător de viteză.